غذای ایرانی با قارچ

طرز تهیه خوراک بامیه و قارچ (ویدیوی آموزشی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای گیاهی و رژیمی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک بامیه و قارچ است. این غذا بسیار کم کالری و رژیمی بوده. در این غذا از گوشت استفاده نشده و پروتئین آن توسط قارچ تامین شده است، از این رو یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، است. در ادامه با ویدیوی طرز تهیه خوراک بامیه و قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای خوراک بامیه و قارچ

 

  • بامیه : ۴۰۰ گرم
  • هویج : ۳ عدد
  • پیاز : ۲ عدد
  • قارچ : ۱۰ عدد
  • گوجه فرنگی : ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی : ۱ ق غذا خوری
  • سیر : ۲ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، فلفل قرمز : به مقدار لازم

خوراک بامیه و قارچ

طرز تهیه خوراک بامیه و قارچ

 

ابتدا باید بامیه ها را پاک کنید و کلاهک بامیه را بگیرید و خوب بشورید دقت کنید زیاد کلاهک را نگیرید که مایع لزج آن خارج شود شما می توانید از بامیه های ریز استفاده کنید تا نیازی به خرد کردن نداشته باشد حالا بامیه ها را بعد از شستن داخل یک تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ کنید تا یک تفت بخورد سپس از روی حرارت بردارید.

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه وک کمی تفت دهید تا طلایی شود سپس سیر را افزوده و به همراه پیاز و کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت داده تا عطر سیر بلند شود و بعد گوجه فرنگی های نگینی شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوجه نرم شود.

حالا هویج ها را پوست بگیرید به همراه قارچ های شسته شده اسلایس کنید و بعد به مواد فوق اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس رب را افزوده و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود در انتها بامیه ها را به مواد اضافه کنید.

حالا باید ادویه ها را به همراه کمی نمک به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه ها خارج شود و ۱ استکان آب روی مواد بریزید و درب قابلمه یا تابه را برای ۲۰ دقیقه قرار دهید تا خوراک جا افتاده و همه مواد پخته شوند بعد از ۲۰ دقیقه سبزیجات را چک کنید و اگر نیاز بود کمی آب اضافه کنید و بگذارید تا خوراک کاملا بدون آب و غلیظ شود سپس به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا