غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : ریزوتو قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه ریزوتو قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی جذاب و لذیذ رفته ایم. غذایی که امروز می خواهیم آموزش دهیم ریزوتو قارچ است که یک غذای ساده ایتالیایی با طعمی بی نظیر می باشد. در این غذا از گوشت استفاده نشده از این رو یک غذای گیاهی محسوب شده و برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز مناسب می باشد. دستور پخت ریزوتو قارچ به‌ صورت زیر است:

مواد لازم:

کره: ۳ قاشق سوپ‌ خوری
قارچ: ۲ فنجان
عصاره مرغ: ۸ فنجان
آویشن: ۲ شاخه
برگ بو: ۱ عدد
سس سویا: ۱ قاشق سوپ‌ خوری
پیاز سفید (ریز خورد شده): ۱/۲ فنجان
پنیر خامه‌ای: ۱/۲ فنجان
پنیر پارمسان: ۱/۳ فنجان
نمک و فلفل: به مقدار لازم
روغن زیتون جهت تزئین: به مقدار لازم
برگ مریم گلی جهت تزئین: ۱۲ عدد
برنج: ۱/۴ فنجان

طرز تهیه:

ابتدا قارچ‌ها را با حوله کاغذی خشک پاک کنید و تمیز کنید (آن‌ها را نشویید) ساقه‌های قارچ را جدا کنید. آن‌ها را درشت خورد کنید و کنار بگذارید. کلاه‌های قارچ را به شکل برش‌هایی به ضخامت نیم سانتی متر برش دهید. اگر بزرگ بودند آن‌ها را به اندازه‌ی لقمه‌ای دربیاورید و کنار بگذارید.

عصاره را داخل یک قابلمه 3 لیتری بریزید. ساقه‌های قارچ خورد شده، آویشن، برگ بو و سس سویا را اضافه کنید. حرارت دهید تا جوش بیاید. شعله را کم کنید. درب تابه یا قابلمه را بردارید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه آرام قل بخورد پس از آن عصاره را صاف کنید. ساقه‌های قارچ، برگ بو و آویشن را دور بریزید. بایستی حدود ۶ فنجان عصاره در قابلمه مانده باشد. اگر این‌طور نیست آب اضافه کنید.

در یک قابلمه ۳ لیتری گود، کره را روی شعله‌ی نسبتاً زیاد آب کنید. برش‌های قارچ و پیاز را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید. برنج را اضافه کنید و هم بزنید تا با باقی مواد مخلوط شود و بگذارید ۱ دقیقه بپزید. بگذارید مخلوط به جوش بیاید و آن‌قدر بپزد تا آب آن نصف شود. نصف فنجان عصاره را اضافه کنید. روی شعله‌ی نسبتاً زیاد بپزید و گاهی هم بزنید تا برنج مایع را جذب خود کند.

عصاره را نصف فنجان نصف فنجان اضافه کنید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به پختن و هم زدن ادامه دهید تا همه‌ی عصاره به غذا اضافه شده و جذب برنج شده باشد. زمانی که کار تمام شود برنج بایستی پخته باشد و فقط کمی زیر دندان سفتی آن حس بشود. پنیر خامه‌ای و پنیر موزارلای رنده شده را اضافه کنید. طبق ذائقه با نمک و فلفل مزه دار کنید.

برای درست کردن برگ مریم گلی سرخ شده، در یک تابه به قطر ۲۰ سانتی متر، روغن زیتون را روی شعله‌ی نسبتاً زیاد داغ کنید. برگ مریم گلی‌ها را دسته‌دسته به صورت یک لایه اضافه کنید و ۱۵ ثانیه سرخ کنید. برگ‌ها را قهوه‌ای نکنید؛ برگ‌ها را از داخل تابه در بیاورید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید. حال ریزوتو قارچ آماده سرو است.

نوش جان !!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایتالیایی لذیذ در کنار عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود را در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا