تکنولوژی در صنعت قارچ

سیستم برداشت رباتیک قارچ

برداشت 45 قارچ در دقیقه با سیستم کشو (Drawer System)

بزرگترین تولیدکنندگان قارچ اروپا در سراسر جهان، چیدن قارچ و تدارکات پشت آن است. این موارد می تواند بیش از 50 درصد از هزینه تولید قارچ را شامل شود. در حال حاضر پرورش دهندگان قارچ در کشورهایی نظیر لهستان، هلند و همچنین در ایالات متحده آمریکا، کانادا یا سایر کشورها اغلب به سختی می توانند اشخاصی را برای شغل قارچ چینی پیدا کنند. دلیلش این است که خیلی از مردم تمایلی به انجام چنین کار خسته و کسل کننده ای در اتاق‌های مرطوب، خنک و تاریک، را ندارند. علاوه بر این نیروی کار انسانی روز به روز گرانتر می شود.

Mycionics، یک شرکت فناوری رباتیک واقع در اونتاریو کانادا، و شرکت Christiaens Group، تامین کننده مزارع و تجهیزات صنعت جهانی قارچ، تفاهم نامه ای را برای ارائه راه حل برداشت رباتیک قارچ، به نام سیستم کشو (Drawer System) امضا کرده اند.

این سیستم روباتیک با نرخ برداشت 45 در دقیقه و توانایی کارکرد 24 ساعته در روز، آماده کاهش کمبود نیروی کار است. بنا بر ادعای سازندگان این سیستم مکانیزه راندمان برداشت قارچ را دو برابر می کند.

در ویدیوی زیر می توانید نمونه ای از سیستم کشو را مشاهده نمایید که در کارخانه قارچ heeren واقع در کشور هلند پیاده سازی شده است

 

نتیجه همکاری بین Mycionics و Christiaens Group BV در “نمایشگاه روزهای قارچی (Mushroom Days)”، کنفرانس صنعتی و نمایشگاه تجاری برای بخش قارچ، که در بهار 2023 در هلند برگزار شد، به نمایش گذاشته شد. سیستم کشو توجه خیلی ها را در صنعت پرورش قارچ جلب کرد.

سیستم کشو drawer system
سیستم کشو drawer system

گروه کریستیانس سیستم کشو را با آینده نگری ترکیب رباتیک توسعه داده است. این ماشین برداشت رباتیک مجهز به یک نوار دید و سیستم گیره دوگانه با قابلیت برداشت 45 قارچ تازه با کیفیت در هر دقیقه طراحی شده است. این فناوری کمک می کند تا چالشی که مزارع قارچ در مقیاس جهانی با آن روبرو هستند، برطرف شود و کارخانجات بتوانند نیروی کار خود را کاهش دهند.

برداشت قارچ با سیستم جدید کشو (drawer system)
برداشت قارچ با سیستم جدید کشو (drawer system)

به عنوان گواهی بر دوام و جذابیت این همکاری، Mycionics قراردادهایی را با سه مزرعه پرورش قارچ برجسته برای ادغام این فناوری در سال 2024 منعقد کرده است. همچنین آنها دو مزرعه قارچ در لهستان و هلند را به این سیستم تجهیز کرده اند.

 

مایکل کوری، مدیرعامل Mycionics می‌گوید: «مشارکت ما با Christiaens Group به سرعت تکامل یافته است و به‌طور یکپارچه با سیستم برداشت قارچ آینده‌نگر آنها موسوم به “سیستم کشو” همسو می‌شود، که مکمل پشتوانه فناوری است که تیم ما با پشتکار فراوان طی مدت 5 سال گذشته توسعه داده است.»

در ادامه تصاویری از این سیستم را مشاهده نمایید.

چیدن قارچ با سیستم کشو drawer system

چیدن قارچ با سیستم کشو drawer system

برای اطلاعات بیشتر:
Michael Curry
Mycionics Inc.
mcurry@mycionics.com
www.mycionics.com

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منابع: hortidaily.com و christiaensmushrooms.com

تکنولوژی در صنعت قارچ را در رکاب هاگ تماشا کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا