اخبار اقتصادی صنعت قارچ

نرخ مصوب هر کیلو قارچ 70 هزار تومان است

با توجه به افزایش هزینه‌ها، قیمت قارچ 70 هزار تومان و عرضه با نرخ بالاتر گرانفروشی است

نرخ مصوب هر کیلو قارچ 70 هزار تومان است! آقای مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مصوب هر کیلو قارچ خوراکی فله 70 هزار تومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است؛ درحالیکه در بازار با نرخ بالای 90 هزار تومان خرید و فروش می شود.
به گفته او، با توجه به آنکه امکان تولید قارچ در فصل تابستان بدلیل نداشتن امکانات سرمایشی و برودتی برخی واحدهای کوچک، وجود ندارد، لذا تولید قارچ کاهش یافته است؛ از طرفی نوسان قیمت محصولات پروتئینی مانند مرغ، بر مصرف بیشتر قارچ اثر گذار بوده است.

 

مشاهده قیمت روز قارچ خوراکی

 

وی افزود: در سنوات گذشته امکان صادرات قارچ در فصل تابستان وجود نداشت، اما امسال بدلیل تغییر ذائقه در کشورهای همسایه یا بدلیل بالا بودن قیمت گوشت و مرغ، امکان صادرات بوجود آمده است.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی از عرضه روزانه 20 الی 30 تن قارچ در تهران خبر داد و گفت: این درحالی است که قبل از فصل تابستان و تعطیلی برخی واحدها بدلیل نبود سیستم سرمایشی، توزیع قارچ به 40 تا 50 تن در روز نیز می رسید.

او با بیان اینکه سال گذشته 210 الی 220 هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: امسال برآورد می شود که با افزایش 20 تا 30 هزار تنی تولید سالیانه قارچ به 240 تا 250 هزار تن برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا