پیش غذا و دسر با قارچ

پیراشکی مرغ و قارچ و سیب زمینی

یکی از انواع پیراشکی های پر طرفدار و خوشمزه

در این آموزش آشپزی با هاگ با پیراشکی مرغ و قارچ همراه با ما باشید. یکی از انواع پیراشکی های پر طرفدار و خوشمزه ای است که می توانید آن را هم به عنوان غذای اصلی و مجلسی برای مجالس و مهمانی های و هم به عنوان فینگر فودی هوس انگیز و بسیار خوشمزه برای مجالس خود تهیه و سرو کنید. همچنین پیراشکی مرغ را می توانید هم با خمیر های آماده ای که در بازار موجود است مانند خمیر هزارلا و یوفکا تهیه کنید و هم می توانید خمیر این پیراشکی خوشمزه را در منزل و با چند قلم مواد اولیه ساده تهیه کرده و داخل آن را با سینه و یا ران مرغ در کنار انواع سبزیجات مورد علاقه خود پر کنید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مرغ و سیب زمینی و قارچ:

  • شیر ولرم 1 پیمانه
  • شکر 4 ق غذا خوری
  • خمیر مایه 1 ق غذا خوری
  • آرد 4 پیمانه
  • تخم مرغ 3 عدد
  • سینه مرغ پخته شده 2 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • سیب زمینی 2 عدد کوچک
  • قارچ 10 عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • کنجد به مقدار لازم
  • زغفران دم کرده به مقدار دلخواه
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  • پودر سیر و پاپریکا به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی 2 ق غذا خوری سر پر

طرز تهیه پیراشکی مرغ و سیب زمینی و قارچ :

مرحله اول: آماده سازی خمیر مایه

ابتدا شیر ولرم را درون ظرفی بریزید و به آن خمیر مایه را به همراه نصف قاشق چای خوری نمک و 1 قاشق غذا خوری شکر اضافه کنید و آن ها را به وسیله قاشق با یکدیگر هم بزنید و مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید و به آن ها 10 دقیقه ای زمان دهید تا خمیر مایه شما در این مدت به عمل بیاید و آماده شود.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر پیراشکی

درون ظرفی جدا 2 عدد از تخم مرغ ها را بشکنید و به آن نصف قاشق چای خوری نمک باقی مانده را به همراه 3 قاشق غذا خوری شکر اضافه کرده و آن ها را با یکدیگر با همزن دستی شروع به هم زدن و ترکیب کردن کنید و بعد به آن ها خمیر مایه به عمل آماده را نیز اضافه کنید و با همزن دستی تمام مواد را با یکدیگر هم بزنید و مخلوط کنید تا یکدست شوند و بعد به آن ها 3 پیمانه آرد را نیز اضافه کنید و مجدد آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید تا خمیری تهیه شود سپس با دست شروع به ورز دادن خمیر کنید. 1 پیمانه آرد باقی مانده را نیز در این مرحله به آرامی کم کم به مواد اضافه کنید و هر بار که آرد باقی مانده را به مواد اضافه می کنید مجدد خمیر را با دست ورز دهید تا جایی که خمیر به هیچ عنوان به دست شما نچسبد و خمیر نرم و لطیفی بدست آید. دقت داشته باشید هنگام ورز دادن خمیر با دست 5 قاشق غذا خوری روغن مایع را هم به خمیر اضافه کنید و همزمان با اضافه کردن آن مواد را با دست همچنان ورز دهید و ترکیب کنید. بعد از آماده شدن خمیر روی ظرف را با پارچه ای تمیز بپوشانید سپس آن را به مدت 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خمیری که تهیه کرده اید استراحت کند و آماده شود.

مرحله سوم: آماده سازی سیب زمینی ها

سیب زمینی ها را با آب بشویید سپس قابلمه ای را برداشته و درون آن مقداری آب بریزید و سیب زمینی ها را داخل قابلمه قرار دهید و قابلمه را روی حرارت گاز بگذارید و درب قابلمه را قرار دهید و زمان دهید تا سیب زمینی ها داخل آب پخته و آبپز شوند و بعد آن را از قابلمه خارج کنید و پوست آن ها را بگیرید و بعد از سرد شدن آن ها را به شکل نگینی و ریز و یکدست برش دهید و خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: آماده سازی مرغ و پیاز

پیاز ها را با آب بشویید سپس پوست آن ها را بگیرید و آن ها را به شکل نگینی شده و ریز خرد کنید. ماهیتابه ای را برداشته درون آن مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت گاز قرار دهید و فرصت دهید تا روغن گرم و آماده شود و بعد پیاز خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید و آن را کمی درون روغن تفت دهید تا مقداری طلایی و سبک شوند و بعد به آن ها مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پودر سیر به همراه مقداری پاپریکا اضافه کنید و آن ها را هم در حد 2 دقیقه ای با پیاز ها تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و بعد سینه های مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به ماهیتابه اضافه کنید و آن ها را نیز با مواد هم بزنید و چند دقیقه ای تفت دهید.

مرحله پنجم: اضافه کردن سیب زمینی، قارچ و رب گوجه

قارچ ها را نیز با آب بشویید و آن ها را به شکل حلقه ای برش دهید و خرد کنید سپس به مواد داخل ماهیتابه قارچ ها را نیز اضافه کنید و آن ها را هم به اندازه ای که کمی خامی آن ها گرفته شود با مواد تفت دهید و بعد از قارچ ها، سیب زمینی ها را نیز به مواد اضافه کرده و آن را مقداری با مواد تفت دهید و سرخ کنید و در آخر هم به ماهیتابه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی آن را داخل روغن تفت دهید تا هم خامی رب گرفته شود و هم رنگ آن درون روغن باز شود و بعد آن را با تمام مواد ترکیب کنید و هم بزنید تا تمام مواد به رب آغشته شود و بعد از چند دقیقه ای که مواد کاملاً پخته شدند آن ها را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله ششم: آماده سازی نهایی پیراشکی مرغ و قارچ

بعد از 1 ساعت که خمیر استراحت کرد و حجم آن 2 برابر شد پف آن را بگیرید و آن را به قسمت های مساوی تقسیم کنید سپس هر قسمت را مقداری با وردنه روی سطح کار پهن کنید و یک طرف آن را با چاقو چند شیار کوچک ایجاد کنید و طرف دیگر آن را با مواد میانی که تهیه کرده بودید مقداری پر کنید و روی آن مقداری پنیر پیتزا بریزید و خمیر را به شکل پیراشکی بپیچید و به آن شکل و فرم دهید و به همین صورت تمام خمیر ها را با مواد پر کرده و کنار بگذارید. سینی فر را برداشته و داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید و پیراشکی هایی که آماده کرده بودید را نیز داخل سینی بچینید. ظرف دیگری را برداشته و درون آن 1 عدد تخم مرغ باقی مانده را به همراه مقداری زعفران دم کرده بریزید و آن ها را با یکدیگر هم بزنید و ترکیب کنید و روی تمامی پیراشکی ها را با ترکیب تخم مرغ و زعفران که آماده کرده بودید رومال کنید و روی تمامی آن ها کمی کنجد بپاشید سپس فر را برای مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه ابتدا گرم کنید و بعد سینی فر را برای مدت 30 دقیقه با دمای 180 درجه قرار دهید و فرصت دهید تا تمامی آن ها درون فر کاملاً پخته و آماده شوند و بعد آن ها را از فر خارج کنید و بعد از آن هم پیراشکی مرغ و سیب زمینی خوشمزه شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.

آموزش آشپزی: پیراشکی مرغ و قارچ و سیب زمینی

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا