اخبار علمی حوزه قارچ

گامی پیشگامانه در جداسازی و تصفیه سیلوسایبین

شرکت Core One Labs Inc با افتخار  اعلام می کند که به یک نقطه عطف مهم را در تحقیقات پیشرفته روی روانگردان ها دست یافته است و یک درخواست ثبت اختراع با عنوان «جداسازی و خالص سازی سیلوسایبین از طریق تشکیل نمک با اسیدهای آلی قوی» به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارائه کرده است. این درخواست ثبت اختراع یک گام پیشگامانه به جلو در تلاش های شرکت برای توسعه روش های اختصاصی جداسازی و تصفیه سیلوسایبین از زیست توده قارچ است.

از طریق این پتنت، Core One می‌تواند به بازار کشت قارچ های جادویی نفوذ کند، بازاری که تعدادی از شرکت‌های دولتی و خصوصی روان‌گردان در حال حاضر در آن فعالیت می‌کنند و محصولات خود را که اغلب جنبه استفاده پزشکی دارند، را تولید می کنند. این روش جدید درهای ورود را برای Core One باز می‌کند تا با شرکت‌های موجود در این فضا همکاری و رقابت کند و به آنها پیشنهاد استفاده از این روش جدید را بدهد.

در این روش محلول با فرمول خاصی برای استخراج مواد فعال سیلوسایبین، از زیست توده قارچ استفاده می شود که سبب دستیابی به غلظت بالاتر ااین ماده میشود. این روش جدید برای شرکت هایی که می خواهند از دوز دقیق محصولات خود اطمینان حاصل کنند و هر گونه آلاینده ای که ممکن است در قارچ کشت شده آنها وجود داشته باشد را حذف کنند، مهم و کاربردی است. این فناوری به شرکت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند این امکان را می‌دهد تا محصولات جدیدی تولید کنند که از نظر ترکیب خالص‌تر و برای مصرف بیماران و مشتریان بسیار ایمن‌تر باشند.

تحقیقات برای جداسازی و تصفیه سیلوسایبین
تحقیقات برای جداسازی و تصفیه سیلوسایبین از توده زیستی قارچ

 

این روش جدید که Awakened نام دارد از تحقیقاتی به رهبری محقق ارشد دکتر تونی دورست، حاصل شده است؛ به اینصورت که طی یک فرآیند ابتکاری جداسازی عصاره سیلوسایبین از مواد موجود در زیست توده قارچ، انجام میشود و یک مخلوط بسیار غلیظ از سیلوسایبین را که برای استفاده در محیط های آزمایشگاهی و بالینی آماده است، بدست می آید که بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد.

ورود به بخش زیست توده قارچ خشک صنعت، Core One را برای سرمایه گذاری در بازار نوظهور روانگردان های پزشکی و تفریحی در این صنعت قرار می دهد. دیدگاه جهانی به روانگردان ها تغییر کرده است و قوانین در آمریکای شمالی و اروپا شروع به تغییر کرده است و شباهت های قابل توجهی را با روند قانونی سازی ماریجوانا نشان می دهد که در دهه گذشته افتاده است.

اصلاحیه Health Canada در برنامه دسترسی ویژه خود در ژانویه 2022 به پزشکان اجازه داد تا برای اهداف تحقیقاتی و درمانی از روانگردان های غیرقانونی مانند قارچ سیلوسایبین و MDMA (اکستازی) داستفاده کنند. در ایالات متحده نیز اورگان اولین ایالتی بود که استفاده شخصی از سیلوسایبین را برای افراد بالای 21 سال قانونی کرد و اجازه استفاده پزشکی در مراکز خدمات با پرسنل آموزش دیده و دارای مجوز را صادر کرد.

سیلوسایبین، ترکیب روان‌گردانی که در انواع قارچ‌های جادویی یافت می‌شود، نتایج امیدوارکننده‌ای را در آزمایش‌های بالینی برای درمان شرایط مختلف سلامت روان نظیر افسرگی، اضراب بعد از حادثه و… و همچنین ترک اعتیاد به نمایش گذاشته است.

محلول سیلوسایبین برای استفاده در مصارف پزشکی و آزمایشگاهی
محلول سیلوسایبین برای استفاده در مصارف پزشکی و آزمایشگاهی

 

با ثبت شدن این اختراع، روش جدید جداسازی و خالص سازی سیلوسایبین از زیست توده قارچ به یک حق امتیاز انحصاری (پتنت)، برای شرکت تبدیل خواهد شد که علاوه بر افزوده کردن اعتبار شرکت، یک دستاورد قابل توجه برای شرکت می باشد که می تواند Core One Labs Inc را به یکی از پیشگامان این صنعت در حال رشد و تکامل تبدیل کند.

این روش‌های تولید مکمل های بیوسنتزی و مصنوعی اختصاصی برای سیلوسایبین دگرگون خواهد کرد و نیازهای سازمان‌هایی مانند شرکت‌های داروسازی، موسسات تحقیقاتی و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را که سیلوسایبین طبیعی را برای اهداف بالینی و تحقیقاتی ترجیح می‌دهند و در عین حال خواستار تضمین درجه API (ماده دارویی فعال) هستند، پاسخ می‌دهد.

Core One در حال برداشتن گام‌های درست برای موقعیت‌یابی خود برای خدمت به تمام بخش‌های بازار روان‌گردان‌ها، از عرضه دارویی ترکیبات روان‌گردان تولید شده در آزمایشگاه، تا توسعه دارو، و اکنون با استخراج و خالص‌سازی زیست توده خشک شده است.

جوئل شاکر، مدیر عامل Core One اظهار داشت : من معتقدم که با این حق ثبت اختراع پیشگامانه، ما خود را آماده می کنیم تا فوراً با شرکت های بزرگ شریک شویم و در آینده با تقاضای فزاینده برای روانگردان ها، یکی از پیشگامان خدمت به انسان ها باشیم.

قارچ سیلوسایبین
قارچ سیلوسایبین

 

درباره Core One Labs Inc

Core One Labs یک شرکت تحقیق و توسعه بیوتکنولوژی علوم زیستی است که بر عرضه داروهای روانگردان به بازار از طریق توسعه و تولید ترکیبات روانگردان، پیشرفت درمان های کمک روانگردان و ادغام فناوری سیستم های تحویل جدید تمرکز دارد.

این شرکت یک رویکرد تجاری چند وجهی دارد و چندین بخش مکمل از مشاغل و واحدها را برای تثبیت خود به عنوان پیشرو در صنعت در فضای بازار روانگردان ها که به سرعت در حال رشد و ظهور است، ترکیب می کند.

Core One، از طریق شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت خود Vocan Biotechnologies Inc، یک سیستم تولید سیلوسایبین اختصاصی با استفاده از باکتری های مهندسی شده را توسعه داده و برای حفاظت از حق ثبت و مالکیت دستاوردها، اختراع خود را ثبت کرده است.

این شرکت علاوه بر فناوری‌های مصنوعی برای تولید سیلوسایبین و سیلوسین، همچنین دارنده 4 پتنت اختراع موقت برای توسعه فرمولاسیون دارویی مبتنی بر روانگردان با هدف قرار دادن اختلالات عصبی و سلامت روان، تحت مالکیت تابعه خود Akome Biotech Ltd، و 3 حق ثبت اختراع موقت تحت دیگر زیرمجموعه متعلق به خود، می باشد.

تحقیقات بر روی قارچ سیلوسایبین
تحقیقات پزشکی بر روی قارچ سیلوسایبین

 

علاوه بر توسعه روانگردان ها و ترکیبات روانگردان، Core One صاحب 4 کلینیک پزشکی که یک پایگاه داده ترکیبی از بیش از 275000 بیمار را نگهداری می کنند، نیز می باشد. شرکت قصد دارد از طریق کلینیک‌ های خود مجموعه‌ای از اطلاعات و دارایی‌های معنوی مربوط به فناوری‌ های روانگردان را ادغام کند و در پیشرفت درمان‌های مبتنی بر روانگردان برای اختلالات سلامت روان مشارکت نماید.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.
منبع: core1labs.com و accesswire.com

 

بروزترین اخبار علمی درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا