اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

نخستین استارتاپ ویکند ایثارگران

نخستین استارتاپ ویکند ایثارگران توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با همکاری سازمان اقتصادی کوثر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و تا پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت. 

در ابتدای این مراسم شش نفر از سخنرانان در خصوص این استارتاپ و ارائه ایده‌ها در حوزه‌های مختلف صحبت کردند؛ روند استارتاپویکند بر این است که هرکدام از حضار مدت ۶۰ ثانیه زمان دارند تا یکی از ایده‌های خود را مطرح کنند و پس از آن هم‌گروهی‌هایی را در زمینه ایده خود انتخاب نمایند.

در این مراسم هر شخص تنها می‌توانست یک ایده مطرح کند و قرار بر این بود که هم‌گروهی‌ها از یک شهر نباشند و اگر کسی بیش از یک ایده در سر داشت نمی‌توانست سایر ایده‌های خود را مطرح کند، اما این امکان را داشت ایده‌های اضافی خود را برای دیگران مطرح کند تا آنها این ایده‌ها را ارائه دهند.

حاضران در این مراسم که از شهرهای مختلف آمده بودند و در رده‌های سنی مختلف بودند، در این رویداد حدود ۶۰ ایده‌ در زمینه‌های هوش مصنوعی، زنان و مامایی، ارز دیجیتال، تلفیق سنگ فیروزه-مس- آیینه‌کاری، همگام‌سازی با کتاب، درمان سرطان تخمدان توسط نانوذرات نقره حامل عصاره قارچ کامبوچا که با نانوکپسوله کردن وارد بدن می‌شود و به صورت وریدی تزریق می‌شود، زالودرمانی، طراحی ساخت خودروی هوشمند، ایجاد پلتفرمی برای اجاره زمین کشاورزی برای کشاورزان، ایجاد نان‌های گیاهی که ماندگاری آنها را بالا برد، طراحی عطری برای معرفی ایران و مشاهیر آن به سرتاسر جهان، طراحی لوازم بهداشتی گیاهی مطرح شد.

این رویداد که به همت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برگزار می‌گردد، در نظر دارد دستاوردها و فعالیت‌های جامعه ایثارگران کشور در حوزه کارآفرینی را مورد بررسی و تقدیر قرار دهد. در نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران، طرح‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره بر اساس شاخص‌های اعلامی از سوی کمیته علمی جشنواره مورد بررسی و داوری قرار گرفته و از کارآفرینان، شرکت‌ها و استان‌های برتر در اختتامیه رویداد تقدیر به عمل خواهد آمد. قرار است به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره و کنفرانس گواهینامه رسمی ارائه شود.

در این مراسم زمینه برای آشنایی با چهره‌های برتر علمی و حرفه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی و بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی و ایجاد روابط علمی و شغلی با سایر شرکت‌کنندگان در رویداد فراهم بود.

استارتاپ (نوآفرین) به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند. از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد.

در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا