اخبار عمومی و گزارش

بهره برداری از طرح‌های پرورش قارچ در دهه فجر

پروژه های کشاورزی زیادی از جمله طرح‌های پرورش قارچ، همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری میرسند. این طرح ها شامل کارگاه های پرورش قارچ، کمپوست سازی و صنایع تبدیلی میشوند.

در ادامه نظر شما را به چند نمونه بهره‌برداری از طرح‌های پرورش قارچ در استان‌های کشورمان جلب مینماییم.

 

طرح‌های پرورش قارچ در استان های مختلف

هر ساله در ایام دهه فجر طرح‌های کشاورزی و عمرانی زیادی افتتاح و به بهره برداری میرسد. امسال نیز در این ایام پروژه های زیادی در زمینه‌های گوناگون آغاز به کار کرده است. ما در هاگ، رسانه خبری-آموزشی قارچ کشور، بنا به رسالت خود اخباری که مربوط به صنعت قارچ میباشد را برای شما مخاطبین، پوشش میدهیم.

 

استان تهران – شهریار

شرکت تولید قارچ سماروغ شهریار، عصر شنبه با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و جمعی از مسولین شهریار، در منطقه شاهدشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این طرح پرورش قارچ در زمینی به مساحت 7452 متر مربع و با 27 سالن کشت و ظرفیت تولید سالانه 900 تن قارچ دکمه‌ای، راه‌اندازی شده است. هزینه احداث این طرح از محل اعتبارات خصوصی و تسهیلات بانکی، مجموعا بالغ بر 100 میلیارد تومان میباشد و برای 90 نفر  بصورت مستقیم و ۱۸۰ نفر بصورت غیرمستقیم، اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.‌
(21 بهمن)

افتتاح طرح‌های پرورش قارچ در دهه فجر - کارخانه تولید قارچ سماروغ در شهریار
افتتاح کارخانه تولید قارچ سماروغ در شهریار

 

استان کرمانشاه – قصر شیرین – گیلانغرب

طرح های کشاورزی شامل یک طرح پرورش قارچ، خط انتقال آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی پایاب دایک سراب، بالاجوب انارک به طول 3250 متر، و … در منطقه گیلانغرب استان کرمانشاه، همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید.

برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها، 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و اجرای این طرح‌های کشاورزی، 50 فرصت شغلی را برای مردم منطقه ایجاد می کند.
(13 بهمن)

 

استان گیلان

275 طرح اشتغا‌زایی توسط کمیته امداد شهرستان خمام، با 31 میلیارد تومان اعتبار بصورت تسهیلات اشتغال، با حضور مردم و مسولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
یکی از این طرح‌ها، سالن پرورش قارچ خوراکی در روستای میان‌محله شیجان بود. در مراسم افتتاح این کارگاه تولید قارچ، سرپرست فرمانداری، امام جمعه و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمام حضور داشتند.

این کارگاه تولیدی در زمینی به مساحت 160 متر مربع توسط دو کارآفرین جوان احداث و راه اندازی شده است. برای احداث این سالن کشت قارچ، 3 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره 18، پرداخت شده است. ظرفیت تولید قارچ خوراکی در این کارگاه در هر دوره برداشت 6 تن و تولید سالیانه آن 50 تن قارچ دکمه‌ای است.
راه‌اندازی کارگاه تولید قارچ خوراکی در میان محله شیجان،  زمینه اشتغال مستقیم برای 3 نفر را فراهم نموده است.
(17 بهمن)

 

یک واحد کشت و پرورش قارچ دکمه‌ای با دریافت 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی در شهرستان املش، به بهره‌برداری رسید. این طرح پرورش قارچ یکی از 345 طرح کشاورزی و عمرانی بود که همزمان با دهه فجر در استان گیلان افتتاح شد.
(14 بهمن)

بهره برداری از طرح‌های پرورش قارچ در دهه فجر
بهره برداری از طرح‌ پرورش قارچ خوراکی در روستای میان‌ محله شیجان بندر خمام – استان گیلان

 

 

استان لرستان

به گفته شرفی فرماندار سلسله، 84 طرح عمرانی و اقتصادی تا پایان دهه فجر در شهرستان سلسله کلنگ‌زنی میشود یا به بهره‌برداری میرسد. ارزش اقتصادی این طرح ها در مجموع 2820 میلیارد ریال است و در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات هستند.

وی در خصوص شاخص ترین این طرح ها عنوان کرد: سالن تولید قارچ خوراکی، کانال های آبرسانی، پروژه های آبخیزداری و طرح های دانش بنیان از جمله طرح های قابل افتتاح در دهه فجر می باشند.

همچنین 850 طرح اشتغالزای نیز قرار است به بهره برداری برسد. این طرح ها در قالب حمایت مالی نظیر وام بنیاد برکت یا  تسهیلات حمایتی سازمان بهزیستی و کمیته امداد، به متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی پرداخت شده است.

از جمله مشاغلی خانگی که شامل دریافت وام های اشتغالزایی شده‌اند، طرح‌های پرورش قارچ خانگی، بسته بندی مواد غذایی، خشک کردن مواد غذایی و … میباشد.
(13 بهمن)

 

همچنین یکی دیگر از طرح‌های پرورش قارچ در روستای پل شورآب در غالب طرح‌های خوداشتغالی به بهره برداری رسید.
(16 بهمن)

 

یک طرح کارگاه آموزشی و تولیدی قارچ خوراکی نیز توسط دانشکده کشاورزی خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید. این طرح تحقیقاتی و کشاورزی به همراه 3 طرح آزمایشگاهی دیگر با اعتبار بالغ بر 2.5 میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح گردید.
(21 بهمن)

افتتاح و بهره برداری از طرح‌های پرورش قارچ
افتتاح و بهره برداری از طرح‌های پرورش قارچ در استان های مختلف

 

استان فارس

ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار کرد: همزمان با دهه فجر تعدادی از طرح های کشاورزی و تولیدی با 18205 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح میشود و موجب اشتغالزایی مستقیم برای 3334 نفر خواهد شد.

از جمله این طرح ها که قرار است به بهر برداری برسد: تولید کمپوست قارچ، تولید محصولات انواع شمش و بیلت فولادی، انواع کاشی سرامیک و چینی بهداشتی، ساخت انواع مبدل‌های صفحه‌ای، تولید شیر خشک، ساخت لوازم پزشکی، تولید انواع موتور سیکلت و …

همچنین ۱۵ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی شامل: خشک‌کردن و بسته‌بندی قارچ، تولید فرآورده‌های لبنی، خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و … با سرمایه‌گذاری 3304 میلیارد ریال افتاح گردید.

بسته‌بندی محصولات کشاورزی، تولید فرآورده‌های لبنی، سردخانه دو مداره، سردخانه بالای صفر و زیر صفر، سردخانه و بسته‌بندی میوه، بسته‌بندی خشکبار، بسته‌بندی قارچ و خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۰۴ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۱۴۸ نفر به بهره‌برداری خواهند رسید.
(13 بهمن)

 

استان آذربایجان غربی – نقده

همزمان با دهه فجر یک کارگاه پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای، با ظرفیت تولید سالانه 120 تن، در شهرستان نقده افتتاح گردید. این طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و زمینه اشتغال مستقیم برای 5 نفر را فراهم میکند.
(14 بهمن)

 

استان آذربایجان شرقی – هوراند

پروژه‌های تولیدی و خدماتی زیادی به مناسبت دهه فجر در استان آذربایجان شرقی افتتاح گریدید. یکی از آنها افتتاح سالن کشت قارچ خوراکی دکمه‌ای در شهرستان هوراند بود. این طرح‌ پرورش قارچ با مشارکت و حمایت مالی اداره بهزیستی استان به بهره برداری رسیده است و برای 3 نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی میکند.
(15 بهمن)

 

استان اردبیل

در ادامه روند بهره برداری از طرح‌های پرورش قارچ در ایام دهه فجر، یک طرح خودکفایی کارگاه تولید قارچ با سرمایگذاری 2 میلیارد ریال در روستای عنبران علیا، افتتاح گردید.
(16 بهمن)

 

استان سیستان و بلوچستان

11 طرح در بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری 210 میلیارد ریال، در شهرستان زابل به بهره برداری رسید. از جمله این طرح‌ها پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای، احداث 90 واحد گلخانه خانگی، ایستگاه تصفیه آب و حفر چاه جهت تامین آب کشاورزان میباشد.

این طرح ها همزمان با دهه فجر با حضور معاونین فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سیستان، افتتاح گردیدند.
(17 بهمن)

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما – ایرنا

 

بروزترین اخبار عمومی و گزارشات مرتبط با قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا