اخبار عمومی و گزارش

استخراج بیت کوین از قارچ

کشف مزرعه استخراج رمز ارز در یک سالن پرورش قارچ

سرهنگ علیرضا پوربه فرمانده انتظامی شهرستان فاروج از کشف یک مزرعه استخراج بیت کوین در یک واحد پروش قارچ خبر داد!

بر اساس گزارشات بدست آمده از پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در شمال شرقی کشور کشف شده است. در این مزرعه استخراج رمز ارز، 47 دستگاه ماینر به ارزش تقریبی نزدیک به 2 میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ پوربه به خبرنگاران گفت: در پی گزارشات مردمی رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در یک واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای، در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، اقدام به دریافت حکم بازرسی از مراجع قضایی نمودند.
پس از هماهنگی های لازم و دریافت حکم، مامورین آگاهی جهت بارزرسی به واحد تولید قارچ مذکور اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فاروج تشریح کرد: در بازرسی ماموران آگاهی از این واحد پروش قارچ، تعدادی تونل مشکوک مشاهده شد که پس از بررسی 47 دستگاه استخراج بیت کوین در حال فعالیت کشف و توقیف گردید. ارزش دستگاه های ماینر کشف شده حدودا 19 میلیارد ریال برآورد شده است.

همچنین در این رابطه فعلا یک نفر دستگیر شده و پس از صورتجلسه اموال کشف شده و تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شده است.

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمزارز در شمال شرقی کشور که در یک واحد پرورش قارچ بصورت مخفیانه فعالیت میکرد
کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمزارز در شمال شرقی کشور که در یک واحد پرورش قارچ بصورت مخفیانه فعالیت میکرد

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضایی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در کشور جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرهای غیرمجاز و بدون مجوز اقدام خواهد کرد.

شهرستان فاروج دراستان خراسان شمالی و 90 کیلومتری شرق شهر بجنورد (مرکز استان) قرار دارد.

 

ماینر چیست و چرا ممنوع است؟

ماینر، دستگاه استخراج بیت کوین و انواع ارز دیجیتالی میباشد که با انجام محاسبات سنگین پردازشی یا گرافیکی که مستلزم مصرف برق زیادی است، از طریق معاملات انجام شده در بازار کریپتو، درصدی از مبلغ معامله را به عنوان کارمزد دریافت و ذخیره میکند.
متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان مثال، حدود 300 مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از 35 هزار واحد مسکونی در یک روز است!

دستگاه های ماینر بصورت قاچاق وارد کشور میشوند و در اکثر نقاط جهان به دلیل مصرف بالای برق ممنوع هستند. از طرفی در اکثر نقاط جهان به دلیل هزینه بالای برق مصرفی، استخراج رمز ارز سود چندانی نداشته و بصرفه نیست.

اما در ایران به دلیل قیمت بالای ارز و هزینه برق پایین نسبط به قیمت دلاری آن در دیگر کشورها، استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بسیار سودآور است.

درآمد حاصله از فروش ارزهای دیجیتال بصورت دلاری و هنگفت میباشد، ولی کسانی که اقدام به استخراج رمز ارز می‌نمایند، اغلب بصورت پنهانی و بدون مجوز و با قیمت برق مسکونی که بسیار کم است، اقدام به اینکار میکنند. این افراد علاوه بر اینکه از درآمد بالای خود مالیات نمیدهند، باعث کمبود برق برای دیگر مصرف کنندگان میشوند.

 

تمامی اخبار عمومی و گزارش دررابطه با قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا