اخبار عمومی و گزارش

کشف 8 کیلوگرم قارچ جادویی در تهران !

فروش مجیک ماشروم از طریق فضای مجازی

پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف 8 کیلوگرم قارچ جادویی توهم‌زا در تهران خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در اینباره گفت:‌ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، پس از دریافت گزارشی مبنی بر فروش قارچ‌های جادویی روانگردان (مجیک ماشروم) از طریق فضای مجازی، پیگیری آن را در دستور کار خود قرار دادند.

آنها پس از بررسی های خود متوجه شدند که فردی از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیف و توزیع قارچ توهم‌زا مینماید. ماموران پلیس با رصد شبانه‌‌روزی و استفاده از شگردهای خود، دامنه فعالیت متهم را شناسایی نمودند و او را تحت نظر گرفتند. با ادامه تحقیقات هویت مجرم و مخفیگاه وی در یک از مناطق شرق تهران شناسایی گردید.

 

باباپور ادامه داد: با بدست آوردن اطلاعات لازم پس از زیرنظر داشتن متهم، ماموران تصمیم به بازداشت وی گرفتند. آنها در نخستین گام شواهد و مدارک بدست آمده را جهت اخذ مجوز عملیات، به نهادهای مربوطه ارئه دادند. پس از کسب حکم بازداشت به همراه مجوز ورود و تفتیش، ماموران دایره مواد مخدر به مخفیگاه متهم یورش بردند. در این عملیات فرد متهم دستگیر شد و به بازداشتگاه انتقال یافت.

 

کشف 8 کیلوگرم قارچ جادویی در بازرسی مخفیگاه متهم

در بازرسی های صورت گرفته از مخفیگاه متهم، حدود 8 کیلو و 350 گرم مواد مخدر از نوع ماشروم کشف و صورتجلسه شد.

متهم در بازجویی‌های انجام شده از وی، به جرم خود اعتراف نمود. وی اظهار داشت که مواد مخدر از نوع مجیک ماشروم که خاصیت روانگردانی دارد را از طریق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، تبلیغ میکرده و بین مشتریان خود توزیع می‌نموده.

پس از ثبت اعترافات متهم، تمامی قارچ‌های توهم‌زایی که از محل سکونت متهم واقع در شرق تهران کشف و ضبط شده بود، ضمیمه پرونده وی گردید و پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به دادسرا ارجاع گردید.

 

همکاری پلیس فتا و دایره مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با تاکید بر ضرورت رصد برخط اقدامات مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی توسط پلیس فتا، به ارتقای اشراف اطلاعاتی پلیس در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: برخورد با فروشندگان مواد مخدر و نیز اشاعه‌ دهندگان مظاهر اعتیاد در فضای مجازی، به مانند فضای حقیقی یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

بدون شک، پایش لحظه به لحظه صفحات مجازی و برخورد قاطع با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در فضای مجازی، به عنوان یک ماموریت اولویت دار با جدیت در دستور کار پلیس فتا و پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ باباپور از مردم خواست: ضمن مراقبت صحیح از فرزندان خود در مبارزه با سوداگران مرگ و عاملین فروش مواد افیونی با پلیس همکاری کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مظنون در فضای مجازی، مراتب را بدون فوت وقت از طریق شماره تماس ۱۱۰ و ۶۳۹۸۴۶۱۸ به پلیس اطلاع دهند. همچنین میتوانند با مراجعه به دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، واقع در خیابان وحدت اسلامی، بعد از چهارراه مولوی، جنب پلیس آگاهی تهران، گزارشات خود را با کارشناسان ما درمیان بگذارند.

کشف قارچ جادویی توهم‌زا در شرق تهران
کشف 8 کیلوگرم قارچ جادویی توهم‌زا در شرق تهران

مجیک ماشروم یا قارچ جادویی چیست؟

ماده مخدر ماشروم که به آن مجیک ماشروم هم میگویند، در واقع نوعی قارچ سمی است که حاوی ترکیبات سیلوسایبین میباشد که خاصیت روانگردانی و توهم‌زایی دارد.

در تبلیغاتی که از سوی توزیع کنندگان این نوع ماده مخدر انجام میشود، آن را ماده‌ای طبیعی و بدون خطر عنوان میکنند که اعتیادآور نیست. اما این موارد درست نیست!

انواع مجیک ماشروم، شاید از نظر بدنی وابستگی و اعتیاد ایجاد نکنند، اما مانند برخی دیگر از مواد روانگردان نظیر شیشه، وابستگی و اعتیاد ذهنی را در بر خواهند داشت که ترک آن نیز به مراتب سخت‌تر خواهد بود. همچنین این مواد ممکن است اثرات سوء بلندمدت و حتی دائمی بر روی خلق خو و ذهن مصرف کننده بگذارند.

از عوارض مصرف ماده مخدر ماشروم میتوان مواردی نظیر: ایجاد توهم، استرس، سوءظن، شک و تردید، شنیدن صداها به گونه ای دیگر، تغییر در بینش محیط اطراف، ادراک متفاوت از مسائل و … را نام برد.

 

منبع: همشهری آنلاین – مهر – ایسنا

 

تازه ترین اخبار عمومی و گزارشات مرتبط با قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا