اخبار عمومی و گزارش

بازدید کارشناسان گردشگری از موزه قارچ‌ ایران

دغدغه مندی طبیعت گردان نسبت به قارچ ها و حفظ محیط زیست

بازدید کارشناسان گردشگری و راهنمایان طبیعت‌گردی از مجموعه قارچ های ایران، در روز یکشنبه 26 فروردین 1403 صورت پذیرفت.

با عنایت به دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی برای مردمی سازی فعالیت های این سازمان، خدمت به آحاد جامعه و معرفی هر چه بیشتر فعالیت های موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، تعدادی از کارشناسان گردشگری و راهنمایان طبیعت‌گردی برگزیده و معرفی شده از دفتر مشارکت های مردمی موزه طبیعت و حیات وحش ایران (هیکوتور)، از موزه قارچ‌ ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، پیرو درخواست مدیر موزه طبیعت و حیات وحش ایران، تعدادی از کارشناسان گردشگری و راهنمایان طبیعت‌گردی معرفی شده از مجموعه قارچ‌های ایران در سالن قارچ شناسی “قوام الدین شریف” واقع در بخش تحقیقات رستنی‌ها بازدید بعمل آوردند.

در این بازدید دکتر محمدرضا آصف‌ شایان، قارچ شناس و عضو هیات‌ علمی موسسه علاوه بر همراهی آنها، در خصوص اصول و مبانی علم قارچ شناسی، نقش قارچ در طبیعت و اکوسیستم حیاتی، روش های نمونه برداری و خشک کردن قارچ و همچنین تعدادی از قارچهای سمی آشنا شدند. همچنین لزوم استفاده از پتانسیل علاقمندان و داوطلبین جهت مشارکت در طرح ها و پروژه های تحقیقاتی درباره قارچ ها نیز در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

شایان ذکر است، آشنایی عموم مردم و بویژه فعالان حوزه طبیعت گردی و گردشگری با تحقیقات تخصصی در حوزه های مختلف علوم کشاورزی، باعث دغدغه مندی بیشتر افراد، رعایت نکات و کمک به احیا و حفاظت از منابع طبیعی، ذخایر ژنتیکی و محیط زیست کشور خواهد شد.

منبع: سایت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی

تمامی اخبار عمومی و گزارش ها پیرامون قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا