اخبار عمومی و گزارش

تولید قارچ در مدرسه

راه اندازی کارگاه های پرورش قارچ در مدارس کشور در جهت اشتغال‌زایی

در این مطلب به انتشار اخبار پیرامون کشت و تولید قارچ در مدرسه های کشور میپردازیم.


کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای در مدرسه شهید کمالوند شهر ایلام افتتاح شد

(1403/01/18)

کارگاه تولید قارچ در مدرسه ابتدایی شهید کمالوند شهر ایلام با حضور فاطمه پاپی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان و عباس امیدی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ایلام، افتتاح گردید.
فاطمه پاپی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح این کارگاه اظهار داشت: تربیت تمام ساحتی یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش استان است که این مفهوم در اهداف، برنامه ها، اقدامات و فعالیت های مجموعه آموزش و پرورش استان نمود پیدا کرده است.
افتتاح سالن پرورش قارچ در مدرسه ابتدایی شهید کمالوند شهر ایلام

تربیت تمام‌ ساحتی یا یکپارچه رویکردی است که در سال‌های اخیر مورد توجه دست‌ اندرکاران تعلیم‌و‌تربیت کشور، به‌ خصوص در تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، قرار گرفته است. این رویکرد در پی آن است که تربیت همه‌ جانبه و متوازنی را برای دانش‌ آموزان به ارمغان بیاورد. تربیتی که شامل 6 ساحت اساسی است:
  • اعتقادی، عبادی و اخلاقی
  • اجتماعی و سیاسی
  • زیستی و بدنی
  • زیبایی‌شناختی و هنری
  • علمی و فناورانه
  • اقتصادی و حرفه‌ای.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: یکی از ساحت های مهم این سند، ساحت اقتصادی و حرفه ای است که با انجام برنامه های مختلف مرتبط با مهارت آموزی به دنبال اجرا و پیاده سازی این ساحت در سطح مدارس هستیم.
قارچ های کشت شده در مدرسه ابتدایی شهید کمالوند شهر ایلام
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از کادر، دانش آموزان و اولیای مدرسه شهید کمالوند، تصریح کرد: در گیر کردن دانش آموزان در فرایند های اشتغال‌زا و کارآفرینی می تواند علاوه بر تحقق اهداف آموزش و پرورش، دانش آموزان را برای آینده و ورود به بازار کار آماده کند.
فاطمه پاپی در پایان افزود: کارگاه های پرورش قارچ و دیگر محصولات در مدارس از فعالیت های خلاقانه و پرثمری است که علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان، بخشی از مشکلات مالی مدارس را برطرف می کند به همین دلیل سایر مدیران مدارس می توانند از اینگونه طرح ها الگوگیری کنند.

محصول قارچ کشت شده در مدرسه شهید کمالوند ایلام

 

منبع: پایگاه خبری وزارت آموزش و پرورش استان ایلام


افتتاح کارگاه پرورش قارچ در مدرسه سمپاد شهرستان قدس

(1402/10/28)

یک کارگاه تولید قارچ در مدرسه سمپاد فرزانگان شهرستان قدس، در راستای مهارت‌آموزی و کارآفرینی همسو با آموزش به بهره برداری رسیده است.

فاطمه سادات نبی‌پور مدیر آموزشگاه سمپاد فرزانگان شهرستان قدس، درباره مبحث اجرا پروژه کشت قارچ در مدرسه از تولید تا برداشت گفت: با توجه به تاکید سند تحول بنیادین بر آموزش تمام ساحتی در مدرسه، اهمیت آموزش کارآفرینی دو چندان می‌گردد. زیرا دانش‌آموزان علاوه بر دست یافتن مفاهیم کارآفرینی، توجه به مشکلات مربوط به انسان‌ها و محیط اجتماعی و زیستی آن‌ها مانند آموزش، سلامتی، فقر، کمبودآب، آلودگی هوا، بهداشت محیط، انرژی و … را نیز می‌آموزد.

بنابراین دانش‌آموزی که کار آفرینی را در مدرسه تمرین می‌کند، ارزش حفظ همبستگی و انسجام اجتماعی را درک کرده و برای آن تلاش می‌‌نماید. بر همین اساس تولید قارچ دکمه‌ای به دلیل سادگی مراحل تولید، عدم وجود خطر برای دانش آموزان و عدم نیاز شبانه روزی نگهداری حضوری، می‌تواند برای کشت در مدرسه بسیار مناسب باشد.

نبی پور اذعان داشت: انجام این پروژه با مشاوره و پژوهش‌های بسیار انجام گرفت و دختران فرزانگان با شوق و ذوق فراوان در اوقات فراغت خود به تولید قارچ در مدرسه می‌پرداختند.

وی در پایان تاکید کرد: از همان سال‌های اول تحصیل به دانش‌آموزان خود یاد دهیم و آنان را به سمت درست مهارت‌آموزی و تولید، هدایت کنیم تا با غلبه بر مشکلات اقتصادی و کمبود کار و شروع تولید ملی، به فکر آینده سازان ميهن‌مان ایران باشیم.

نبی‌پور مجددا تاکید داشت که حاضر به اعزام دانش‌آموزان متخصص به مدارسی که آمادگی‌های لازم را برای کشت قارچ دارند، هستند.

در ادامه تصاویری از این سالن پرورش قارچ در مدرسه را مشاهده مینمایید.

کشت و پرورش قارچ در مدرسه سمپاد فرزانگان شهرستان قدس

کشت و پرورش قارچ در مدرسه سمپاد فرزانگان شهرستان قدس

کشت و پرورش قارچ در مدرسه سمپاد فرزانگان شهرستان قدس

کشت و پرورش قارچ در مدرسه سمپاد فرزانگان شهرستان قدس

منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران

 

 

تازه ترین اخبار عمومی و گزارشات مرتبط با قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا