جهاد کشاورزی

احیای 26 گلخانه و واحد پرورش قارچ در همدان

تاکنون 26 واحد تولید قارچ در استان همدان احیا و به چرخه تولید بازگشتند

احیای 26 گلخانه و واحد پرورش قارچ در همدان، احمد قدیمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان از احیای 26 گلخانه و واحد پرورش قارچ در این استان خبر داد.

قدیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقای تولید، افزایش تولید و افزایش اشتغال جوانان از ابتدای سال جاری 76 واحد تولیدی بخش کشاورزی با پیگیرهای مستمر سازمان جهاد کشاورزی، احیا یا افزایش ظرفیت شده است.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد در استان همدان با هم‌افزایی جمعی انجام پذیرفته است، افزود: برخی از واحدهای احیا شده در ستاد تسهیل و رفع موانع استان مطرح و برخی دیگر در بازدیدهای شهرستانی پیگیری و شناسایی شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: بازدیدهای شهرستانی و میدانی به ویژه بازدید از طرح‌های تولیدی مشکل‌دار سهم عظیمی در رفع موانع دارد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی مشکلات از نزدیک، ارائه راهکارهای کارشناسی و گره‌گشایی با برگزاری جلسات کارشناسی در بخش‌ها و زیر بخش‌های سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار است.

قدیمی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی‌ها پرداخت تسهیلات، بهسازی، واگذاری و در نهایت احیا، افزایش ظرفیت و ارتقای واحد تولیدی است، اضافه کرد: هدف نهایی بازدیدها و پیگیری‌ها با تمام توان بازگشت واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید است.

وی یادآورشد: تاکنون 26 واحد تولید قارچ و کشت گلخانهای، 40 واحد دام و طیور و 10 واحد صنایع تبدیلی در استان همدان احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند که حاصل آن 796 فرصت شغلی بوده است.

احیای 26 گلخانه و واحد پرورش قارچ در همدان
احیای 26 گلخانه و واحد پرورش قارچ در همدان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان مجموع سرمایه‌گذاری این تعداد واحد را 6456 میلیارد ریال عنوان و با تاکید بر اینکه احیای طرح ها با برنامه‌ریزی با اولویت در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اسناد بالادستی همچون برنامه 5 ساله توسعه، سند 3 ساله استان و برنامه اقتصاد مقاومتی این مهم محقق می‌شود، ادامه داد: مزیت احیای برنامه ریزی، برنامه محور بودن سازمان جهاد کشاورزی با هدف‌گذاری مشخص است.

پیگیری جذب تسهیلات

قدیمی با اشاره به اینکه پیگیری جذب ردیف‌های مختلف تسهیلاتی از دیگر اقدامات است، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 6500 میلیارد تومان طرح احداثی، تکمیلی و احیایی در زمینه پرورش قارچ، گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی، طرح فراز و دام و طیور شناسایی شده است.

وی در بخش دیگر یادآور شد: آموزش و آگاهی رسانی در راستای پیشگیری و مقابله با بحران نیز با جدیت دنبال می‌شود چراکه پیشگیری در بحران میزان قابل توجهی خسارت را کاهش خواهد داد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در این حوزه در حال حاضر وام‌های خرد در راستای جبران خسارت ناشی از خشکسالی در حال پرداخت است اگرچه افزایش چتر پوشش بیمه‌ای در راستای کاهش خسارت بخش‌های کشاورزی مدنظر است.

 

منبع: تحلیل بازار

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا