جهاد کشاورزی

کشت قارچ خوارکی در بیضا

کشت قارچ خوارکی در بیضا در حال حاضر توسط 4 واحد تولیدی، صورت میگیرد. همچنین تولید سالیانه این واحدهای پرورش قارچ، بیش از 11 تن میباشد.

خانم مهندس مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: هم‌اکنون 4 واحد پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان فعال است. کشت قارچ در این واحدها بصورت دوره 2 ماهه بوده و در هر دوره، بطور متوسط بیش از 3 تن قارچ برداشت میشود.

خانم مهندس مویدی افزود: این قارچ‌ها از نوع دکمه‌ای بوده و سالانه بیش از 11 تن قارچ مرغوب و با کیفیت در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف استان فارس می‌شود. همچنین تولید قارچ باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان و استان میگردد.

 

مزایای کشت قارچ خوراکی

وی اضافه کردن: مهمترین مزایای کشت قارچ خوارکی در بیضا نسبت به دیگر محصولات کشاورزی، نیاز کم پرورش قارچ به آب است. با توجه به بحران خشکسالی، رشد و توسعه واحد‌های پرورش قارچ، می‌تواند جایگزین مناسبی برای کشت‌های پرمصرف آب باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: دوره رشد کوتاه قارچ که حدود 2 ماه است، یکی دیگر از مزایای کشت قارچ خوارکی در بیضا است. همچنین نیاز به فضای کم و  مهم نبودن کیفیت زمین، یکی دیگر از مزیت‌های آن است. بطوریکه میانگین برداشت محصول در هر متر مربع، بیش از 20 کیلوگرم قارچ دکمه‌ای است.

کشت و پرورش قارچ تقریبا در هر فضایی ممکن است و نیاز به زمین کشاورزی وسیع با خاک مرغوب ندارد. همچنین در صورت وجود امکانات تولید قارچ میتواند در تمامی طول سال انجام شود.

 

منبع: خبرگذاری صدا و سیما

جدیدترین اخبار صنعت قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا