دانستنی‌ها درباره قارچ

تبلیغ مصرف قارچ خوراکی برای کودکان

مصرف قارچ مفید است

اقدام صحیح روابط عمومی انجمن پرورش دهندگان قارچ کشور جهت تبلیغ مصرف قارچ خوراکی برای کودکان برای بالا بردن سطح سرانه مصرف قارچ.

در این راستا در جهت آموزش و فرهنگ‌سازی، در حرکتی نمادین و نوآورانه اقدام به تبلیغ مصرف قارچ خوراکی، با ارسال سبدهای کشت شدهٔ قارچ به مدارس و مهدهای کودک نموده است.

قارچ جزء مواد غذایی با پروتئین بالا بوده که مصرف آن برای تمامی گروه‌های سنی توصیه می‌شود. قارچ را می‌توان جایگزینی عالی برای گوشت جهت تکمیل پروتئین غذاهای گیاهی دانست. می‌توانید از کودکی به فرزندانتان، مصرف قارچ را به عنوان یک ماده غذایی مفید بیاموزید و همواره خواص آن را برایشان یادآور شوید.

معمولا در جواب سوال قارچ چه خواصی دارد؟ اغلب افراد به پروتئین بالای این ماده غذایی و جایگزینی آن برای گوشت اشاره دارند. اما قارچ خواص بی‌شماری دارد که از جمله می‌توان به داشتن ویتامین B6 و B12، ویتامین D، ویتامین C، منیزیم، کلسیم و فیبر اشاره کرد. برای جلوگیری از افزایش وزن و کاهش آن در غذاهای رژیمی از قارچ استفاده کنید. قارچ از کالری پایینی برخوردار بوده و کلسترول هم ندارد.

در جهت تبلیغ مصرف قارچ خوراکی برای کودکان مسئولین این حوزه می‌توانند اقداماتی نظیر تبلیغات تلویزیونی در برنامه‌های کودک انجام دهند. حتی می‌توان در نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه کتاب که کودکان در آنجا حضور دارند از قارچ خوراکی به عنوان تغذیه سالم و مغذی استفاده کرد.

برای داشتن رژیم غذایی سالم حتما قارچ را در برنامه غذایی خود و خانواده‌اتان بگنجانید و از مصرف آن لذت ببرید.

 

 

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به قارچ‌ها با دانستنی‌ها درباره قارچ در سایت هاگ همراه باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا