انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

تولید قارچ به 210 هزار تن می‌رسد!

برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به 200 تا 210 هزارتن برسد

تولید قارچ به 210 هزار تن می‌رسد! نیما باغبانی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور گفت: طبق روال همه ساله بسیاری از واحد‌های تولیدی در فصل گرما  امکان فراهم کردن سرمای مورد نیاز را ندارند، که در نهایت این امر منجر به کاهش راندمان تولید و عرضه قارچ در بازار می‌شود.

به گفته او، با توجه به کاهش عرضه در برابر تقاضا، قیمت قارچ با نوساناتی روبرو شد که با شروع فصل سرما و فراهم شدن بستر برداشت کمپوست، تمامی واحد‌های تولیدی با ظرفیت اسمی پروانه به امر تولید ادامه خواهند داد و در نهایت این امر منجر به تعادل قیمت قارچ در بازار خواهد شد. تولید قارچ به 210 هزار تن می‌رسد.

وی نرخ کنونی هرکیلوگرم قارچ دکمه ای را 85 الی 95 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با افزایش عرضه قارچ در فصل سرما تمهیداتی در ارتباط با کار‌های تبلیغاتی در حوزه سرانه مصرف، باید اتخاذ شود تا این موضوع منجر به زیان تولیدکنندگان نشود.

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی از توزیع روزانه 400 تا 450 تن قارچ در کشور خبر داد و گفت: با توجه به مهیا شدن شرایط تولید، به زودی عرضه قارچ به 700 تن در روز می‌رسد!

او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به 200 تا 210 هزارتن برسد و به عبارتی کاهش تولید ماه‌های اخیر در فصل سرما جبران می‌شود.

شایان ذکر است بازار قارچ در فصل تابستان  نسبت به ابتدای سال تحت تاثیر عواملی همچون کاهش تولید و نوسان قیمت محصولات پروتئینی با التهاباتی روبرو شد که با تولید حداکثری واحدهای پرورش قارچ، بازار به تعادل می رسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا