کارآفرینی در حوزه قارچ

درآمدزایی قارچ در دانشگاه آزاد

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، از طرح‌های درآمدزایی این واحد دانشگاهی شامل تولید قارچ، پرورش ماهی و نیروگاه خورشیدی، در اشکذر بازدید کرد.

دهقانی و هیات همراه که به منظور شرکت در مراسم یادبود شهید مهدی فتوحی اردکانی (تنها دانشجوی شهید مدافع امنیت واحد اشکذر)، به این واحد دانشگاهی سفر کرده بودند، از طرح‌ های درآمدزایی غیر شهریه‌ ای واحد اشکذر شامل نیروگاه خورشیدی و کارگاه پرورش قارچ بازدید کردند.

کارگاه پرورش قارچ دکمه ای یک از طرح های درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر است که برای دومین بار و زیر نظر دکتر سمانه صدیقی خویدک، عضو هیأت علمی گروه زیست شناسی واحد اشکذر، ایجاد شده است. در این سالن تولید قارچ دانشجویان زیست شناسی ورودی 1399 در کنار دروس تئوری میکروب شناسی مواد غذایی و قارچ شناسی، اقدام به کشت و پرورش قارچ خوراکی کرده اند.

نیروگاه خورشیدی 100 کیلو واتی نیز یکی از طرح های درآمدزایی دانشگاه آزاد واحد اشکذر است که برای ایجاد منابع مالی و جذب درآمد‌های غیر شهریه‌ای سال گذشته همزمان با شروع سال تحصیلی به بهره برداری رسیده است.

لازم به ذکر است استخر پرورش ماهی نیز از دیگر طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر است که سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بازدید ریاست دانشگاه آزاد استان یزد از طرح درآمدزایی پرورش قارچ در واحد اشکذر
بازدید ریاست دانشگاه آزاد استان یزد از طرح درآمدزایی پرورش قارچ در واحد اشکذر

از دیگر فعالیت های انجام شده که می تواند به مبحث درآمدزایی کمک کند، برگزاری کارگاه آموزشی کشت و پرورش قارچ خوراکی در دانشگاه می باشد که می تواند در کشف علائق کاری به دانشجویان بسیار کمک کند و  آینده شغلی آنها را رقم بزند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سی

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا