کارآفرینی در حوزه قارچ

اشتغالزایی صنایع تبدیلی برای 600 نفر

صنایع تبدیلی شرکت اورامان سبز برای 600 نفر ایجاد اشتغال کرد

اشتغالزایی برای 600 نفر در صنایع تبدیلی شرکت اورامان سبز(قارچ هستی)ایجاد شد.باتوجه به پتانسیل بالا اشتغالزایی در صنعت قارچ و بلاخص صنایع تبدیلی،می‌توان چشم انداز و آینده بسیار خوبی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان این محصول متصور شد.

مشروح خبر اشتغالزایی صنایع تبدیلی قارچ هستی

امید سلیمی، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی منطقه 4 کشوری  به همراه جمعی از مدیران وزارتی در استان کردستان، روز پنجشنبه بازدیدی از شرکت کشت و صنعت اورامان سبز، واقع در شهرستان سروآباد، به عمل آوردند؛ واحد تولید قارچ اورامان سبز، با مساحت 7 هکتار و سرمایه گذاری 900 میلیارد تومان در سال 1392 کلنگ زنی شد و در سال 1396 فاز اول آن به بهره‌ برداری رسید.

در مجتمع تولیدی اورامان سبز، قسمت های تولید کمپوست قارچ، فرآوری و بلانچ قارچ، کنسرو و بسته بندی، خاک پوششی قارچ، کود گیاهی غنی شده از پسمانده های کارخانه، تولید بذر قارچ (اسپان) و سردخانه فعال است.

شایان ذکر است تمامی فازهای این واحد پرورش قارچ به بهره برداری نرسیده است. تکمیل زنجیره تولید قارچ شرکت کشت و صنعت اورامان سبز سروآباد، نیازمند 600 میلیارد تومان سرمایه است.

اشتغالزایی برای 600 نفر در بخش صنایع تبدیلی کارخانه قارچ اورامان سبز
صنایع تبدیلی قارچ هستی

سلیمی بیان کرد که 70 درصد تولیدات این زنجیره به خارج از کشور صادر می‌شود و افزود: در این کارخانه سالانه بیش از 60000 تن انواع محصولات مرتبط با قارچ خوراکی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی گفت: مجتمع کشت و صنعت اورامان سبز، هم اکنون برای 130 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی نموده استو در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز و تکمیل زنجیره تولید، برای بیش از 600 نفر بصورت مستقیم شغل ایجااد خواهد شد.

بازدید مدیر صنایع تدیلی منطقه 4 کشوری از شرکت کشت و صنعت اورامان سبز
اشتغالزایی صنایع تبدیلی اورامان سبز

توجه نگاه دولتی و حمایت سازمانها نظیر جهادکشاورزی به صنایع تبدیلی قارچ می‌تواند کمک شایانی به امنیت پایدار مزارع قارچ خوراکی کشور ایجاد کند.

این بخش از صنعت قارچ پتانسیل بالایی در ایجاد شغل و اشتغالزایی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما / ایرنا

اخبار کار آفرینی در حوزه قارچ را با هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا