کارآفرینی در حوزه قارچ

کشت قارچ گانودرما در استان کرمان

کارآفرین زرندی برای اولین بار در سطح استان، موفق به کشت قارچ گانودرما شده است

کشت قارچ گانودرما در استان کرمان، سرهنگ دوم پاسدار حسین ابراهیمی، مدیر بسیج سازندگی شهرشستان زرند گفت: یک کارآفرین زرندی برای اولین بار در سطح استان، موفق به کشت قارچ گانودرما (ریشی) شده است. خانم نخعی از متقاضیان اعطای تسهیلات اشتغال آفرینی بسیج سازندگی شهرستان زرند، با دریافت این وام، موفق به ایجاد کارگاه کشت قارچ گانودرما برای اولین بار در سطح شهرستان زرند شد.

وی تصریح کرد: قارچ گانودرما لوسیدم یا قارچ ریشی، خواص دارویی بسیار زیادی دارد و در طب سنتی (از جمله شرق آسیا) این گیاه شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی به کار می‌رود و معجونی شفابخش است. این قارچ دارویی در طب سنتی به پادشاه گیاهان دارویی معروف است!

سرهنگ ابراهیمی در خصوص کشت قارچ گانودرما در استان کرمان افزود: از جمله خواص این قارچ دارویی می‌توان به رفع فشار خون و تنظیم آن، کنترل قند خون و مبارزه با دیابت، کمک به سیستم ایمنی بدن، کاهش چربی خون و تنظیم آن ها، رفع اختلالات و مشکلات تیروئیدی و… اشاره کرد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات به دارندگان مدرک فنی حرفه‌ای جویای کار در شهرستان زرند توانسته است تاکنون زمینه اشتغال 80 نفر را بصورت مستقیم با ایجاد کارگاه‌های کوچک ایجاد کند.

مدیر بسیج سازندگی سپاه زرند ابراز امیدواری کرد، تا پایان سال 1402 و سال آتی، بسیج بتواند زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را با تسهیلات اشتغالزایی تبصره 18 فراهم سازد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا