کارآفرینی در حوزه قارچ

تولید قارچ در تعاونی دانشجویی + ویدیو

دکتر عليرضا تاب، معاون پژوهشی دانشگاه ایلام از راه اندازی تعاونی دانشجویی کشاورزی، در این دانشگاه خبر داد و گفت: این تعاونی به جهت استفاده عملی از آموخته های تئوری دانشجویان رشته کشاورزی و کسب تجربه کاری برای آنها راه اندازی شده است.

دکتر تاب توضیح داد: در گلخانه های دانشگاه ایلام، دانشجویان با فرآیند کشاورزی گلخانه ای و تولید محصولاتی نظیر قارچ دکمه ای، سبزیجات اورگانیک و گل های زینتی آشنا می شوند. همچنین این تعاونی در زمینه بسته بندی قارچ و محصولات غذایی دیگر نیز فعالیت میکند.

وی اضافه کرد: بیش از 160 دانشجو که اغلب دررشته های کشاورزی، صنایع غذایی و دیگر رشته های مرتبط تحصیل میکنند، در تعاونی های دانشجویی دانشگاه ایلام عضویت دارند که در گروه ها و تیم های مختلف مشغول حرفه آموزی و کارآفرینی هستند.

در حال حاضر 7 محصول کشاورزی و دامی در تعاونی های دانشگاه ایلام تولید و روانه ی بازار های مصرف می شوند که یکی از این محصولات قارچ خوراکی می باشد.

به همت این تعاونی ها یک سالن کشت و تولید قارچ راه اندازی شده است که در یک دوره 3 ماه کشت حدودا 500 کیلوگرم قارچ دکمه ای از آن برداشت و در بازار توزیع شده است. درآمدهای حاصله از این تعاونی ها شامل حال دانشجویان فعال در این واحد ها می باشد و به آنها کمک میکندتا علاوه بر تجربه اندوزی و ایجاد سابقه کار برای خود، درآمدی نیز داشته باشند.

همچنین فعالیت در این تعاونی ها به دانشجویان کمک می کند تا علایق خود را در زمینه کاری بشناسند و برای آینده شغلی خود تصمیمگیری نمایند.

 

 

گفتنی است سه تعاونی کشاورزی در زمینه تولید محصول کشاورزی، دامپروری، در دانشکده ادبیات و علوم انسانی در بحث بازاریابی ، بسته بندی و خدمات اداری، در دانشکده فنی مهندسی برای امور مربوط به آی تی تشکیل شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا