کارآفرینی در حوزه قارچ

دوره مهارتی پرورش قارچ خوراکی

برگزاری کلاس های مهارت آموزی با هدف تشویق و ترویج کسب و کارهای خانگی

کیوان طرفی، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از برگزاری دوره مهارت آموزی دو روزه کشت و پروش قارچ خوراکی، ویژه زنان روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره مهارتی پرورش قارچ با هدف تشویق و ترویج کسب و کارهای خانگی و ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی، به جهت کمک به معیشت خانوارهای روستایی برگزار شد.

طرفی افزود: در این دوره زنان روستایی در خصوص نحوه کشت قارچ دکمه ای، چگونگی تهیه بذر قارچ، چیدن قارچ، فروش محصول و …. در قالب تئوری و عملی آموزش دیدند؛ دوره عملی نیز در سالن پروش قارچ خوراکی برگزار شد.

شایان ذکر است دراین دوره 30 نفر از زنان روستایی شرکت کردند و در پایان دوره جهت صدور گواهی آزمون برگزار گردید.

دوره یکروزه مهارت آموزی پرورش قارچ

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان از برگزاری دوره مهارتی یک روزه آموزش پرورش قارچ خوراکی، در نهر علیشیر اروندکنار و با هدف اشتغال زایی و افزایش درآمد و بهبود معیشت مردم منطقه از این راه، خبر داد.

وی گفت: این دوره آموزشی توسط مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی ۱۱۵ برگزار شد و 20 نفر از علاقه مندان به کشت و پرورش قارچ در ان شرکت کردند. در این دوره آموزشی در خصوص اهمیت قارچ در رژیم غذایی، انواع قارچ‌های خوراکی مصرفی، شرایط استاندارد سالن کشت و پرورش، روش تهیه بذر قارچ، محوطه و تجهیزات و برآورد سرمایه اولیه و بازدهی تولید توضیحاتی ارائه شد.

همچنین در پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان، گواهی پایان دوره معتبر اعطا شد.

منبع: ایانا

اخبار مربوط به کارآفرینی در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا