کارآفرینی در حوزه قارچ

برادران کارآفرین قارچ های اگزوتیک

راه اندازی کسب و کار پرورش قارچ توسط دو برادر

برادران کارآفرین قارچ های اگزوتیک، حسین محمدی و علی محمدی دو برادر دانشجو، با بهره گیری از تسهیلات و حمایت های بسیج سازندگی نجف آباد، اقدام به راه اندازی سالن کشت و پرورش قارچ دکمه ای نموده اند.

 

 

حسین محمدی درباره کارشان می گوید: پرورش قارچ کسب و کاری زود بازده است که نیاز به سرمایه اولیه زیادی هم ندارد و علاقه مندان به کار تولیدی در خانه می توانند با پرورش قارچ در منزل به سودی تضمین شده و منطقی دست پیدا کنند.
او معتقد است، ریسک سرمایه گذاری در زمینه تولید قارچ در مقایسه با دیگر کسب و کارهای حرفه ای، بسیار کمتر است و همین باعث شده تا بسیاری از شهرنشین ها هم وارد صنعت پرورش قارچ شوند.

انواع قارچ صدفی، قارچ دکمه ای و قارچ های دارویی را می توان در محیط های کوچک به راحتی پرورش داد و در صورت پرورش اصولی به خوبی رشد می کنند.

برادران کارآفرین قارچ های اگزوتیک، این دانشجوی کار آفرین در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ورود به هر حرفه ای بدون داشتن اطلاعات کافی، ریسک کار را بالا می برد. اگر می خواهید کسب و کاری پر سود را با تولید یک محصول غذایی شروع کنید باید آموزش های لازم را ببینید تا شکست نخورید و سرمایه خود را از دست ندهید.

علی محمدی برادر دیگر گفت: در تمامی مراحل از ایده راه اندازی کارگاه تولید و پرورش قارچ تا عملی شدن طرح، بسیج سازندگی ناحیه نجف آباد بسیار حامی ما بوده است؛ از اعطای وام گرفته تا بازاریابی و فروش محصولات و ارایه مشاوره در زمینه های مختلف اجرای طرح، آنها ما را حمایت کرده اند.

منبع: خبرگزاری بسیج

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا