آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : مرغ خامه ای با قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه مرغ خامه ای با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک مرغ خامه ای با قارچ است. این غذا را هم می توان با نان سرو کرد و هم از آن به عنوان سس پاستا استفاده نمود. در ادامه با طرز تهیه مرغ خامه ای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. سينه مرغ: 4 تكه
  2. روغن و آویشن: 2 قاشق غذاخوری
  3. قارچ اسلايس‌شده:  200 گرم
  4. پياز خردشده: 2 عدد
  5. سير: 1 حبه
  6. خردل و کره: 1 قاشق غذاخوری
  7. نمك و فلفل سياه: به ميزان لازم
  8. خامه: 200 ميلي‌ ليتر
  9. جعفري براي تزيين: به ميزان لازم

 

طرز تهیه:

در تابه روغن و کره ریخته و هر طرف مرغ‌ها را 3 دقیقه سرخ‌ کرده و از ظرف خارج می‌کنیمسینه مرغ باید با اندازه‌ای پخته شود که خشک نشود حالا قارچ‌ها را داخل تابه ریخته تا طلایی شود پیازها را به قارچ اضافه و به مدت 1 دقیقه تفت می‌دهیم سپس سیر، آویشن، خامه و خردل را می‌ریزیم و می‌گذاریم تاکمی غلیظ شود. به این نکته توجه کنید که پیازها یا سیر در این غذا نباید سرخ شوند فقط باید نرم و تفت‌داده شود.

پس به زمان پخت تمام مواد دقت کنید نکته دیگر در مورد این غذا استفاده از خامه است چون خامه‌ هایی که برای غذا استفاده می‌شوند کمی از شیر غلیظ‌ تر هستند و خامه‌هایی که در ایران استفاده می‌شود سفت است خامه را به‌ طور مساوی با شیر پرچرب رقیق نموده به این‌صورت که 100 میلی‌ لیتر خامه را با 100 ميلي شیر مخلوط کرده تا به غلظت ماست زده‌ شده برسد و در غذا استفاده می‌کنیم. سس که غلیظ شد، مرغ‌ها را درون تابه می‌گذاریم تا درون سس چند قل بزند (مدت پنج دقیقه کافی است) سپس آن را با جعفری تزیین کرده در ظرفی مناسب سرو می‌کنیم.

نوش جان
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا