اخبار اقتصادی صنعت قارچ

مکاتبه شرکت پارس شهریار با انجمن قارچ

رسالت انجمن در حمایت و صیانت از فعالین اقتصادی

مکاتبه شرکت پارس شهریار در تاریخ 1401/02/25 در خصوص رسالت انجمن در حمایت و صیانت از فعالین اقتصادی این کسب و کار با اشاره به مصوبه جدید انجمن قارچ خوراکی در راستای تعیین قیمت قارچ خوراکی با ما همراه باشید.

مکاتبه پارس شهریار با انجمن در راستای تعیین قیمت قارچ خوراکی
مکاتبه شرکت پارس شهریار با انجمن قارچ

متن این مکاتبه:

به نام خدا
هیات مدیره محترم انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی
با احترام ، عطف به نامه شماره ۹۵ ص / ۱۴۰۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ در خصوص رسالت انجمن در حمایت و صیانت از فعالین اقتصادی این کسب و کار (که علی القاعده تعبیر به حمایت و صیانت از کلیه فعالیت ها و فعالین مربوط به آن اعم از تولید کنندگان بذر خاک پوششی کمپوست و پرورش قارچ و همچنین توزیع کنندگان و در نهایت مصرف کنندگان آن میگردد) و با اشاره به مصوبه هیات مدیره انجمن (در نامه فوق الذکر) در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ که علی الاصول باید براساس قیمت جدید کمپوست (که هنوز مشخص یا اعلام نشده است) و کار کارشناسی و مشاوره با فعالین حوزه های مختلف فعالیت های فوق به مصوبه تبدیل شده باشد ، به نظر میرسد در جدول پیوست آن ، قیمت محصولات فله و بسته بندی که از یک طرف به عنوان بهای پیشنهادی مطرح و از یک سو جهت اعمال از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ مطرح گردیده، انسجام و تناسبات لازم مشاهده نمی گردد .
برای مثال بعنوان یک رقم شاخص اضافه شدن هزار تومان به قیمت هر کیلو کمپوست که مدتی است شنیده میشود با احتساب متوسط هزینه افزایش حمل به واحدهای سراسر کشور قیمت هر تن کمپوست را ۱/۱۰۰/۰۰۰ تومان افزایش میدهد که با در نظر گرفتن راندمان متوسط سالیانه ۲۲ برداشت از هر تن کمپوست یعنی ۲۲۰ کیلوگرم قارچ در واحدهای پرورش هزینه تمام شده فقط از بابت افزایش قیمت کمپوست ۵۰۰۰ تومان افزایش می یابد. لذا ضمن پیش بینی غیر قابل اجرا بودن این مصوبه و به منظور جلوگیری از زیانی که در اثر این پیشنهاد بیش از همه به پرورش دهندگان قارچ وارد میگردد. پیشنهاد میشود ضمن دعوت از صاحب نظران حلقه های مختلف زنجیره تولید و فروش قارچ و برگزاری جلسه ای برای بررسی و تعیین قیمت‌های کارشناسی و قابل اجرا ، تغییرات و تعیین قیمت جدید کمپوست و قارچ و زمان اجرای آن به بعد از بررسی در جلسه فوق حداقل یک هفته بعد موکول گردد. همچنین جهت سهولت در رسیدن به نتیجه در جلسه فوق الاشاره پیشنهاد میگردد جدول پیشنهادی پیوست تکمیل و برای طرح در جلسه ارائه گردد.

مکاتبه پارس شهریار با انجمن در راستای تعیین قیمت قارچ خوراکی

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا