دانش افزایی در حوزه قارچ

اهمیت “هدایت کننده هوا” در سالن پرورش قارچ

توجه به جزییات و دقت در درست اجراشدن موارد جزئی مانند هدایت کننده هوا در سالن پرورش قارچ می‌تواند تضمین‌ کننده کمیت و کیفیت محصول باشد.
یکی از این موارد که بسیار قابل‌ توجه بوده و عموماً ازنظر پنهان می‌ماند، ابزاری به نام هدایت کننده Air Liner است. هدایت کننده هوا در واقع تسهیل‌کننده خروج هوا به‌صورت مناسب (قارچ) از کانال (داکت) هوا به داخل سالن پرورش قارچ می‌باشد.

محل قرارگیری داکت هوا و میزان هوای موردنیاز، تعیین‌کننده تعداد و چگونه نصب شدن این هدایت‌ کننده هوا است. هوای خارج‌شده از هدایت‌کننده به‌طور آزاد و با گسترگی با هوای داخل سالن پرورش قارچ مخلوط شده و از این‌ رو به‌طور محسوسی باعث کاهش  شدت وزیدن هوا به‌طور مستقیم به طبقات کشت گردیده و با کمترین آسیب به بستر کشت، هوای سالن تهویه می‌گردد.

خوشبختانه در حال حاضر این ابزار کوچک و بسیار کارآمد در داخل کشور قابل‌ دستیابی بوده و به‌آسانی بر روی کانال‌های نایلونی معمول قابل‌ نصب است. اصلاح نکات جزئی درمجموع تضمین‌کننده کیفیت و کمیت مناسب خواهد بود. هدایت‌کننده هوا یکی از این نکات جزئی و البته بسیار بااهمیت است که قطعاً با به‌ کارگیری آن شاهد بهبود در کیفیت قارچ به‌طور مستقیم  خواهید بود.

تهیه و تنظیم : مهندس نصیرخوشخبر

دانش افزای در حوزه قارچ را با هاگ تجربه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا