اخبار اقتصادی صنعت قارچ

هزینه تولید هر کیلو قارچ خوراکی 10 هزار تومان

با توجه به کیفیت قارچ بین 12 تا 13 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود

هزینه تولید هر کیلو قارچ خوراکی 10 هزار تومان است. دبیر سائق انجمن پرورش‌دهندگان قارچ ضمن بیان اینکه تولید قارچ به دلیل قرارگیری در فصل گرما کاهش‌یافته است، افزود: تولید نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، اما هزینه‌های تولید قارچ در مدت اخیر با روند صعودی همراه بوده است.

وضعیت تولید قارچ در کشور

حبیب‌الله عظیمی در رابطه با وضعیت حال حاضر تولید قارچ در کشور عنوان کرد: در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا تولید قارچ تا حدودی کاسته می‌شود، اما روند تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

افزایش قیمت قارچ

این مقام مسئول در رابطه با تغییرات نرخ قارچ در بازار این‌گونه اعلام کرد: بنا بر میزان تولید، عرضه و تقاضا و مخارج نهاده‌ها ممکن است قیمت‌ قارچ با تغییراتی همراه شود.

دبیر اسبق انجمن پرورش‌دهندگان قارچ ضمن اینکه یادآور شد مخارج تولید قارچ خوراکی می‌تواند با توجه به تکنولوژی تولید آن متفاوت باشد، اضافه کردهزینه تولید هر کیلو قارچ بین 10 تا 11 هزار و 300 تومان است و در بازار با توجه به کیفیت بین 12 تا 13 هزار تومان عرضه می‌شود.

عظیمی در ادامه سخنان خود با تشریح جایگاه این محصول در سفره غذایی گفتقارچ جایگزینی مناسبی به‌جای گوشت به‌حساب می‌آید و قیمت قارچ باید با گوشت مقایسه شود و با توجه به افزایش نهاده‌ها و افزایش هزینه تولید در مدت اخیر با روند صعودی قیمت همراه بوده است.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا