حرف ما در صنعت قارچ

انتخابات هیئت مدیره انجمن قارچ خوراکی کشور

هیئت مدیره انجمن، جای مدیران موفق

انتخابات هیئت مدیره انجمن قارچ خوراکی کشور نزدیک است. با فرارسیدن ایام سرنوشت ساز انتخابات هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ این موضوع در ذهن آحاد صنعت قارچ کشور شکل می گیرد که چه شخصی با چه ویژگی هایی باید کاندیدای هیئت مدیره باشد تا بتواند ضمن باز کردن گره از مشکلات روز صنعت، آینده صنعت را در عرصه های مختلف نظیرافزایش منطقی تعداد مزارع تولید، افزایش سطح دانش و آگاهی تولید، افزایش مصرف سرانه، تعیین سیاست های کلان صنعت نظیر صادرات، ایجاد همدلی بین تولید کنندگان، ایجاد ارتباطات خوب با ارگان های دولتی و سیستم بانکی و…. به سمت آرامش و توسعه منطقی رهنمون کند.

همواره در انتخابات با لابی و گروه بندی با اهداف معین جناحی سبب می شود تا گروه معینی سکان هدایت را بر اساس تفکرات جناحی خاصی در اختیار گیرند. در این حالت معمولا گروه منتخب از یکپارچگی ظاهری و آرامش تیمی خاصی برخوردار است هر چند ممکن است نتایج فعالیت ایشان در انتهای دوره تصدی، مطلوب و ایده ال نباشد.

انتخابات هیئت مدیره انجمن قارچ
انتخابات هیئت مدیره انجمن قارچ

 ویژگی‌های کاندیدای هیئت مدیره انجمن قارچ خوراکی:

صفات گوناگونی را برای انتخاب افراد اصلح با توجه به موضوع انتخابات می توان برشمارد که در خصوص اعضاء هیئت مدیره صنعت قارچ صفات ذیل را می توان درنگاه اول، بعنوان برترین صفات افراد کاندیدای هیئت مدیره بیان کرد.

1-آشنا با مراحل تولید قارچ ، کمپوست و مشکلات خرد و کلان صنعت
2-دارای سوابق مدیریتی موفق در مزارع تولیدی
3-خلاق ، خوش فکر و دلسوز صنعت
4-ایده پرداز و آینده نگر
5-فردی با اخلاق و عادل
6-مدیر و مدبر
7-دارای توانایی بالادر مدیریت بحران
8-دارای روابط عمومی بالا درون صنفی و برون صنفی بویژه با ارگان های دولتی و سیستم بانکی
9-داشتن برنامه و طرح برای مشکلات صنعت

اصل قابل توجه که در این بخش نهفته اینست که فردی لیاقت کاندیداتوری و انتخاب بعنوان عضوی از هیئت مدیره انجمن را دارد که نه تنها از صفات مدیریت خلاق، ابتکار عمل ومدیریت بحران بالایی برخوردار باشد بلکه این صفات را در بوته آزمایش تولید و در مزرعه تولیدی به اثبات رسانده باشد.

انتخاب
انتخاب درست

به زبان ساده اگر چنین مدیری در مزرعه تحت امر خود موفقیتهای زیادی در عرصه های مالی، تولید و تنوع آن، توسعه از حیث کیفی و کمی، موفقیت در ایجاد بازار هدف جدید بویژه صادرات، هدایت مجموعه به سمت مدرنیته و استفاده از تکنولوزی روز دنیا و مقوله پرورش نیروی انسانی و در یک کلام آینده نگری مزرعه را در اولویت امور قرارداده باشد، قادر خواهد بود تا در رشد و توسعه صنعت قارچ کشور گام های موثری را بردارد. در ادامه ذکر این موضوع لازم است که نباید تنها به چهره ها و افراد نام آشنای صنعت و اشخاصی که درانجمن صرف داشتن سبقه در عضویت هیئت مدیره، دل خوش داشت.

هر چند موفقیت واژه نسبی است که می توان برای آن تعاریف و بعد های زیادی را بیان کرد ولی در صنعت پرورش قارچ، موفقیت را به ساده ترین شکل می توان چنین تعریف کرد: موفقیت عبارت است از داشتن برنامه ها و اهداف کوتاه- میان و بلند مدت از تهیه مواد اولیه تا فروش محصولات و حرکت مستمر و رسیدن به یکایک این اهداف، داشتن مراودات و ارتباطات موثر و مفید با همکاران ، توجه به آینده مجموعه از حیث نیروی انسانی و نیروی مدیریتی، افزایش ظرفیت های تولید با بهره گیری از دانش و تکنولوزی روز دنیا و … .

انتخابات هیئت مدیره انجمن قارچ
مدیر موفق

بدیهی است مدیریت مجموعه ای با میزان تولید کمتر، پرسنل شاغل محدود و البته تک محصول را نمی توان با مدیریت مجموعه ای بزرگ،چند محصولی با تعداد پرسنل زیاد یکی دانست. بنابراین حجم تولید نیز در مرتبه مقایسه کاندیداها می تواند شاخصی برای انتخاب فرد اصلح باشد.

در خاتمه بیایید تصور کنیم که تعدادی از مدیران موفق، مجرب، خلاق، کاربلد، آینده نگر، فرهیخته و مسئولیت پذیر تحت نام و لوای هیئت مدیره انجمن صنفی قارچ کشور در یک جا گرد هم آمده و مسئولانه به حل و فصل مشکلات و چالش های قدیمی و جدید صنعت قارچ همت می گمارند.

این تعریف ایده الی از یک هیئت مدیره منتخب برای صنعت است. حال گردآوری وتشکیل چنین هیئت مدیره ای تنها با همدلی و همسویی اعضاء محترم انجمن در روز انتخاب اصلحان به عنوان هئیت مدیره امکان پذیر است و دراین مسیر باید از انتخاب غیر منطقی، احساسی و جناحی پرهیز کرد.  راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ  برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.

سر دبیر

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا