کارآفرینی در حوزه قارچ

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی

تسهیلات برای راه اندازی و توسعه کسب و کار‌های کوچک خانگی در منزل صورت می‌گیرد

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی، سعید صمدی زرینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: برای حمایت و توسعه مشاغل خانگی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی، سهم بری شهرستان نکا از اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری 9 میلیارد و 210 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات به 14طرح مستقل در بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد، افزود: این تسهیلات برای راه اندازی و توسعه کسب و کار‌های کوچک خانگی که توسط اعضای خانوار در منزل صورت می‌گیرد، پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا (از توابع استان مازندران) اضافه کرد: طرح‌های معرفی شده به بانک‌ های عامل شامل 14 طرح مستقل، در حوزه های پرورش قارچ خوراکی، پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، گل و گیاهان زینتی است که تاکنون به 2 طرح یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی با توجه به هزینه‌های پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شد، اظهار کرد: امیدواریم پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی اعطایی برای بهره مندی این قشر افزایش یابد تا گام مهمی در راستای اشتغال جوانان برداشته شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خانگی
پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی

جواد عبدی مجری طرح‌های اشتغالزایی و تسهیلات بنیاد برکت در استان خراسان‌ شمالی گفت: نیمه نخست امسال، 1080 طرح اشتغالزایی روستایی استان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

وی اظهار کرد: این طرح های اشتغالزایی روستایی پس از انجام اهلیت سنجی توسط تسهیل گران و عوامل اجرای بنیاد برکت برای دریافت تسهیلات که میزان آن بین 500 میلیون ریال یک میلیارد و 500 میلیون ریال متغیر است، معرفی شدند.

وی افزود: این تسهیلات به افراد توانمند روستایی که میزان آن بستگی به نوع اشتغال داشت با سود 4% و بازپرداخت 5 ساله اعطا می شود.

عبدی یادآور شد: اخیرا بنیاد برکت با پرداخت تسهیلات از 650 طرح اشتغالزایی خراسان شمالی حمایت کرد.

به گفته وی؛ این نهاد سال گذشته نیز 1600 طرح اشتغالزایی روستایی خراسان شمالی را مورد حمایت قرار داد.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی گفت: تسهیلات اشتغالزایی در زمینه های مختلف از جمله باغبانی، پرورش قارچ، گل های زینتی، پرورش زنبور عسل، پرورش بوقلمون، صنایع دستی، تولید قالی و قالیچه و کیف و کفش پرداخت می شود.

عبدی تاکید کرد: این تسهیلات در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی پرداخت می شود و رویکرد بنیاد برکت این است که براساس یک الگوی هدفمند اشتغالزایی حرکت کند.

منبع: ایرنا

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا