حرف ما در صنعت قارچ

چالش خاموش صنعت قارچ؟؟!!

صنعت قارچ کشور همواره دست به گریبان معضلات و مشکلات خرد و کلان است و در نتیجه این چالش های همیشگی، خستگی و نارضایتی شغلی ویژه ای نزد تولید کنندگان و فعالان صنعت احساس می شود.

عدم برگشت وجه فروش قارچ از سوی عده ای از ویزیتورها و واسطه های فروش، یکی از معضلات و چالش های مهم صنعت قارچ در شرایط خاص کنونی بازار و جامعه است که متاسفانه با توجه به بالا رفتن قیمت فروش قارچ در این اواخر سایه سنگین آن بر نمایندگان فروش قارچ مزارع و در حقیقت بر کل فعالان قارچ کشور گسترده و در حال توسعه است. پیش بینی می شود با توجه به نزدیک شدن به فصول خنک و مناسب برای تولید بیشتر در نیمه دوم سال و ثبات نسبی در میزان تقاضا در بازار، روز به روز این معضل به مشکل جدی تر و بزرگتری تبدیل شود.

 

متاسفانه در بین ویزیتورها و واسطه های فروش قارچ که در حقیقت پل ارتباطی بین نمایندگان فروش مزارع در مراکز فروش قارچ و مشتریان نهایی هستند، تعداد قلیلی وجود دارند که با شیطنت های خود و عدم پرداخت وجوه حاصل از فروش قارچ موجبات خسارات و آسیب های فراوانی را برای صنعت فراهم می آورند و در عوض به زندگی شخصی خود سر و سامانی می دهند.

راه حل پیشنهادی هاگ

نباید اجازه داد به خاطر سودجویی قشر قلیلی در صنعت، اکثریتی با به خطر انداختن تمام سرمایه های زندگی خود، تاوان سنگین آن را بپردازند در این خصوص پیشنهادات ذیل می تواند تا حدود قابل توجهی گره گشای این معضل در صنعت باشد.

1- شناسایی و معرفی ویزیتورهای و بازار یاب های بدحساب و فرصت طلب به انجمن صنفی.
2- تهیه اساسنامه یا شیوه نامه مناسب برای برخورد با ویزیتورهای بدحساب و خاطی.
3- تشکیل کمیته حل اختلاف با مشارکت منتخبین نمایندگان فروش مزارع و انجمن صنفی برای راهبری پرونده های مطروحه.
4- اختصاص زمان حداکثر یک ماهه براساس حکم کمیته اختلاف به ویزیتور برای حل و فصل مشکل و اختلاف حساب احتمالی ایشان با نمایندگان فروش مزارع.
5- معرفی رسمی ویزیتورهای بدحساب از سوی کمیته حل اختلاف به صنعت و بایکوت فعالیت اقتصادی ایشان تا تسویه حساب با طلبکاران.
6- عدم همکاری مزارع و نمایندگان فروش آنها با ویزیتوران بدحساب تا اعلام اتمام آن از سوی کمیته حل اختلاف .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما همراهان همیشگی هستیم.                                  سردبیر

راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا