آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : کباب ترکی گوشت و مرغ و قارچ (دونر کباب)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دونر کباب (کباب ترکی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم کباب ترکی یا دونر کباب است. کمتر کسی پیدا میشه که از دونر کباب گوشت و مرغ بدش بیاید. پس همراه ما باشید با طرز تهیه دونر کباب مرغ و قارچ خوشمزه و لذیذ.

مواد لازم:

گوشت فیله گوساله یا گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم
گوشت فیله مرغ: ۴ تا ۵ عدد
قارچ: ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه: ۱ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
سیر: ۲ تا ۳ عدد
پیاز: یک عدد بزرگ
روغن: به میزان لازم
سیب‌زمینی: ۲ عدد متوسط

طرز تهیه:

برای تهیه کباب‌ ترکی ابتدا در یک تابه گود، مقداری روغن بریزید و  پیاز را نگینی خورد و سرخ‌کنید. سیر را خورد کرده و به آن اضافه کنید. گوشت گوساله و مرغ را به ورقه‌های نازک برش بزنید و با حرارت زیاد، ابتدا گوشت قرمز و بعد گوشت مرغ را سرخ‌ کنید. قارچ و فلفل دلمه را خورد کنید و به گوشت‌های ورقه‌ای و سرخ‌شده بیفزایید (قبل از سرخ کردن قارچ‌ها، یک قاشق آب‌ لیمو به آن اضافه کنید تا رنگ آن تیره نشود).

اکنون همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل به آنها بزنید. در ظرف را ببندید و آن را از روی حرارت بردارید تا مواد نرم و طعم دار شوند. سیب‌زمینی را خلال کرده، کمی آب پز کنید سپس آنها را صاف و خشک کرده، نمک بپاشید و سرخ‌ کنید.

حال همه مواد را با هم کمی تفت دهید و در ظرف بکشید و در کنار سس های مختلف سرو نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا