اخبار صنعت قارچاطلاعیه‌های صنعت قارچ

اعلام خطر: مصرف قارچهای این شرکتها ممنوع!

گروه بین‌المللی Xin Ao، بسته‌های 200 گرمی قارچ انوکی Sss Enoki و K-Fresh را به دلیل خطراتی که بالقوه میتوانند برای سلامتی داشته باشند، فراخوان کرد و خوردن این مارک قارچ انوکی را ممنوع اعلام نمود؛ زیرا پتانسیل آلوده شدن به لیستریا مونوسیتوژنز را دارد.

این ارگانیسم می‌تواند باعث ایجاد بیماری جدی و گاهی اوقات عفونت‌های کشنده در کودکان خردسال، افراد ضعیف یا مسن و سایر افراد با سیستم ایمنی ضعیف شود. اگرچه افراد سالم ممکن است فقط علائم کوتاه مدتی مانند تب بالا، سردرد شدید، سفتی، حالت تهوع، درد شکم و اسهال را تجربه کنند، اما عفونت لیستریا می تواند باعث سقط جنین و مرده‌زایی در زنان باردار شود.

“Sss Enoki Mushroom” و “K-Fresh Mushroom” در 99 فروشگاه خرده فروشی Ranch Supermarket در MD فروخته شده و در ایران به دلیل نبود آگاهی نسبت به وجود انواع مارکهای خارجی، نمی‌دانیم که در کجا ممکن است به فروش رسیده باشد! این محصول در بسته بندی 200 گرمی پلاستیکی شفاف با شماره 6953150100677 برای قارچ Sss Enoki و 4892742010234 برای K-Fresh Mushroom در بالا و با تاریخ انقضا 15/02/2023 در کنار آن مشخص شده است.

خوردن قارچ انوکی
خطر! مصرف قارچ‌های این شرکت‌ها ممنوع

این فراخوان نتیجه یک برنامه نمونه برداری معمول توسط وزارت بهداشت مریلند بوده که نشان داد محصولات نهایی حاوی باکتری هستند. این شرکت تولید و توزیع محصول را به عنوان FDA متوقف کرده و  تحقیقات خود را در مورد علت ایجاد مشکل ادامه می‌دهد.

مصرف کنندگانی که بسته 200 گرمی “قارچ اس اس اس انوکی” و “قارچ کی فرش” را خریداری کرده اند، از مصرف آن خودداری کنند. این دومین بار است که در ماه‌های اخیر بسته قارچ‌های انوکی چینی با احتمالا آلودگی وارد بازار می‌شود. (خبر خوردن قارچ انوکی ممنوع را بخوانید) به همین دلیل لازم است که خریداران این قارچها دقت کافی را قبل از تهیه آنها داشته باشند.

مشخصات کلی قارچهای ممنوع شده: 
تاریخ انتشار: 17 فوریه 2023 (جمعه 20 بهمن 1401)
نوع محصول: غذا و نوشیدنی
دلیل اعلام: لیستریا مونوسیتوژنز
نام شرکت: شرکت گروه بین المللی شین آئو
توضیحات محصول: قارچ انوکی


هاگ به کلیه علاقه مندان به این قارچ توصیه می‌کند، علی رغم خواص قارچ انوکی، در تهیه این نوع قارچ از این شرکتهای چینی دقت کنند و در صورت خرید آنلاین از این شرکت یا خرید از نمایندگیهای آن در ایران، از مصرف آن اجتناب نمایند.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا