اخبار اقتصادی صنعت قارچ

افزایش مجدد قیمت قارچ در راه است

کاهش عرضه افزایش قیمت قارچ در روزهای آتی را به همراه خواهد داشت

افزایش مجدد قیمت قارچ در راه است. با توجه به مسمومیت اخیر برخی جوامع محلی و روستایی ناشی از مصرف قارچ‌های سمی و اطلاع‌رسانی نادرست برخی رسانه‌ها منجر به ایجاد برخی مشکلات و نابسامانی‌ها در بازار قارچ خوراکی شد که با پیگیری‌های صورت گرفته تا حدودی قیمت قارچ بهبود یافت.

مشکلات تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری هاگ- محمدحسن افشار رئیس هیئت‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی در توضیحات بیشتر این خبر ضمن اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان قارچ خوراکی، اضافه کرد: طبق روال همه‌ساله در فصل تابستان، سالن‌هایی که مجهز به سیستم سرمایشی مناسب نیستند از چرخه تولید خارج می‌شوند و تنها واحدهای مجهز می‌توانند به‌کار خود ادامه دهند.

نرخ حال حاضر قارچ در کشور

افشار، با اشاره به نرخ کنونی فروش هر کیلو قارچ در بازار، بالغ‌بر ۷۰۰۰ تومان  ، گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته در مردادماه سال گذشته قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ خوراکی ۶۸۰۰ تومان بود که با احتساب تورم، این رقم امسال به ۷۵۰۰ تومان رسید و درنهایت این امر بیانگر زیان ۵۰۰ تومانی تولیدکنندگان در فروش هر کیلو قارچ است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر به دنبال امتناع افراد از مصرف قارچ‌های خوراکی ناشی از مسمومیت قارچ‌های سمی، زیان روزانه تولیدکنندگان از تولید ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن قارچ خوراکی به ۲۵ میلیارد تومان رسیده بود که هم‌اکنون با بهبود شرایط میزان زیان آنها به ۱۵ میلیارد تومان کاهش‌یافته است.

پیش‌بینی وضعیت این محصول در آینده

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی در ادامه، با اشاره به آینده این محصول و قیمت آن در روزهای آتی، گفت: با توجه به گرمای هوا، راندمان کامپوست واحدهای مجهز از ۱۶ تا ۱۷ درصد بیشتر نخواهد بود و این امر در کنار تعطیلی واحدهای کوچک فاقد سیستم سرمایشی مناسب، کاهش عرضه و درنهایت افزایش قیمت قارچ در روزهای آتی را به همراه خواهد داشت.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا