اخبار علمی حوزه قارچ

تقویت سیستم ایمنی بدن باخوراکی های سالم و مفید

این محصول شگفت‌انگیز حاوی سلنیوم معدنی و نیاسین است

تقویت سیستم ایمنی بدن باخوراکی های سالم و مفید، گنجاندن و مصرف برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی گوناگون و خاص در سفره غذایی، می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را قوی‌تر نگه دارد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راه‌حلی هستید تا خود را از سرماخوردگی و آنفولانزاهای فصول سرد حفظ کنید در وهله اول بهتر است سری به نزدیک‌ترین تره‌بار محل زندگی‌تان زده و برخی از خوراکی‌های خاص برای این هدف را تهیه کنید.

قارچ دکمه‌ای

قارچ، این محصول شگفت‌انگیز حاوی سلنیوم معدنی، ویتامین B2 و نیاسین است، این عناصر به شیوه‌های مختلف به شما کمک خواهند کرد. اگر سلنیوم بدن شما کم باشد بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزاهای شدید قرار خواهید گرفت. به گزارش نیک صالحی ویتامین ب ۲ و نیاسین نیز در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند.

هندوانه

میوه روزهای گرم، این میوه نه‌تنها خنک‌کننده است بلکه وقتی رسیده باشد حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدانی به نام گلوتاتیون است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به مبارزه با عفونت می‌پردازد. برای آنکه بیشترین مقدار گلوتاتیون موجود در هندوانه را به‌دست آورید، باید وقتی آن را بخورید که بسیار رسیده و قرمز شده باشد.

جوانه گندم

جوانه گندم حاوی مواد مغذی زیادی ازجمله روی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های B است. جوانه گندم ترکیب خوبی از فیبر، پروتئین و مقداری چربی مفید است. در دستورهای غذایی می‌توانید آرد معمولی را با جوانه گندم جایگزین کنید. تقویت سیستم ایمنی بدن باخوراکی های سالم و مفید.

اسفناج

اسفناج یک ماده غذایی فوق‌العاده است و یکی از فواید آن وجود اسیدفولیک است که به بدن در ساخت سلول‌های جدید و بازسازی DNA کمک می‌کند. همچنین حاوی فیبر، آنتی‌اکسیدان هایی نظیر ویتامین C و مواد مغذی دیگر است. اسفناج را خام و یا به‌صورت پخت بسیار مختصر مصرف کنید تا بیشترین استفاده را از فواید آن ببرید.

 

چای

اغلب تصور می‌شود انواع چای خاصیت‌های متفاوتی باهم دارند! چای سفید، سبز یا سیاه فرقی در این زمینه نمی‌کند. هر یک از آنها حاوی پولی فنل و زردینه هستند که با بیماری مقابله کرده و رادیکال‌های آزاد که موجب آسیب سلولی می‌شوند را نابود می‌کنند. کافئین دار یا غیر کافئینی آنها هر دو به شکل برابر عمل می‌کنند.

 

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا