اخبار صنعت قارچاخبار علمی حوزه قارچ

تابوت میسیلیوم قارچ

تدفین سازگار با محیط زیست از میسلیوم قارچ

تابوت میسیلیوم قارچ توسط شرکت هلندی ساخته شد. به گزارش هاگ، از روزنامه همشهری، شرکت هلندی لوپ، محصول جدیدی به نام پیله‌ زندگی لوپ (Loop Living Cocoon)، سازگار با طبیعت، از میسلیوم قارچ زنده ساخته و به طور طبیعی در زمین تجزیه می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، یک شرکت هلندی برای کسانی که می‌خواهند تدفین سازگارتری با محیط زیست داشته باشند، ایده‌هایی دارد.

شرکت هلندی لوپ (Loop)، با یکی از محصولات خود به‌نام پیله‌ زندگی لوپ (Loop Living Cocoon)، درصدد است که صنعت تشییع جنازه را تحت تأثیر قرار دهد.

پیله یا تابوت جدید سازگار با طبیعت شرکت لوپ از میسلیوم قارچ زنده ساخته شده و به طور طبیعی در زمین تجزیه می‌شود.

قارچ میسلیوم عملاً در همه جای طبیعت یافت می‌شود و به اعتقاد دانشمندان فواید زیادی برای خاک و گیاهان دارد. علاوه بر این، تابوت سازگار با محیط زیست (همان پیله) دارای کربن منفی برای رشد است و در عرض شش هفته تجزیه می‌شود.

این در حالی است که شروع فرآیند تجزیه تابوت‌های سنتی چوبی حدود ۲۰ سال طول می‌کشد. ایده تابوت سازگار با طبیعت شرکت لوپ موجب می‌شود بدن فرد دفن شده با سرعت بسیار بیشتری تجزیه شده که منجر به جذب مواد مغذی فرد متوفی توسط طبیعت می‌شود.

دلیل اهمیت پژوهشگران زیستی به اتخاذ یک رویکرد سازگار با محیط ‌زیست برای تولید تابوت میسیلیوم قارچ و تدفین، مضر بودن تشییع جنازه‌های سنتی برای محیط زیست است.

به عنوان نمونه، در گزارشی از  سی‌ان‌ان، در آمریکا سالانه بیش از چیزی حدود ۱۵ میلیون لیتر مایع مومیایی کردن، که حاوی مواد سمی است، برای تدفین استفاده می‌شود.

باب هندریکس، خالق هلندی این ایده تابوت زیست تخریب‌پذیر پیله‌ای، می‌گوید: «فرآیندهای تدفین امروزی، منجر به تخلیه مواد، آلودگی خاک و انتشار دی‌اکسیدکربن می‌شود.»

او اضافه می‌کند: «ما برای یکی از طبیعی‌ترین فرآیندهای روی زمین، یک فرآیند فوق صنعتی ایجاد کردیم.»

هندریکس اظهار داشت که مدت زمان زیادی طول کشید تا به این ایده مفهومی برسد چرا که یافتن یک رویکرد اساسی برای کار با موجودات زنده به جای مواد مرده، کار آسانی نیست.

او گفت: «ما طبیعت را مانند یک سوپرمارکت می‌بینیم که  موجودات زنده آن را می‌کشیم و سپس با آنها همکاری کنیم. من فقط به طبیعت نگاه می‌کردم و دیدم؛ اوه، اما این موجودات زنده در واقع زمانی که زنده هستند با هم همکاری می‌کنند.

بنابراین اشیاء فوق‌العاده روزمره ما همین موجودات زنده‌ای هستند که می‌توانند خود رشد کنند و هم خود شفابخش باشند.» او در نهایت افزود:

«من به تازگی به بسیاری از موجودات زنده (پر فایده) برخورد کردم، یکی از آنها میسلیوم است که همچون بزرگ‌ترین بازیافت کننده در طبیعت عمل می‌کند. در واقع بازاریابی این ایده مفهمومی در مقابل کشف مهم میسلیوم، بخش ساده کار بود.»

گفتنی است که هزینه یک پیله زندگی شرکت لوپ  از حدود ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود؛ یعنی ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از تابوت چوبی استاندارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا