جهاد کشاورزی

تولید قارچ دکمه ای در بابل

سالانه 1575 تن قارچ خوراکی در شهرستان بابل تولید و به بازار مصرف استان عرضه می شود

محسن آهنگری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، از تولید سالانه 1575 تن قارچ دکمه ای در این شهرستان خبر داد.

محسن آهنگری با بیان اینکه پرورش قارچ دکمه‌ای نیاز به علم، تجربه و تخصص دارد و با بکارگیری علم در کنار تجربه به موفقیت های چشمگیری در این زمینه خواهیم رسید، گفت: سالانه هزار و 575 تن قارچ خوراکی دکمه ای در شهرستان بابل (استان مازندران) تولید و به بازار مصرف استان عرضه می شود.

آهنگری با اشاره به فعالیت 95 بهره بردار در زمینه کشت قارچ دکمه ای، مساحت سالن های کشت و پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان را  8 هکتار اعلام کرد.

وی گفت: اهمیت توسعه قارچ خوراکی به دلیل ارزش غذایی قارچ، به عنوان یکی از منابع تأمین پروتئین سالم خانوارها بوده و این صنعت قابلیت ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده را دارد. همچنین کشت قارچ جز مشاغل زودبازده می باشد.

آهنگری با بیان اینکه قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد، افزود: ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند، به مصرف کنندگان توصیه کرد: از مصرف قارچ های وحشی و خودرو اجتناب کنند و قارچ مصرفی مورد نياز خود را از مراكز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهيه کنند.

این مقام مسول با اشاره به ظرفیت های استان خاطر نشان کرد سعی داریم با تمهیدات اتخاذ شده تولید قارچ در این شهرستان را افزایش دهیم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا