اخبار عمومی و گزارش

صادرات دستگاه کمپوست سازی شرکت کندری

درحال حاضر بیش از 90 درصد محصولاتمان به 10 کشور صادر می کنیم

محمد و مهدی کندری دو جوان البرزی چند سالی است که دستگاه ها و ماشین آلات پرورش قارچ و تولید کمپوست قارچ را در کارخانه خود میسازند و 90 درصد از تجهیزات ساخته شده خود رابه خارج از کشور صادر می کنند؛ صادرات دستگاه های کمپوست سازی و کشت قارچ، توسط این دو برادر، سالیانه یک میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

 

 

مهدی کندری در مورد فعالیتشان می گوید: 20 سال قبل با برادرم تصمیم گرفتیم ایده و دانش را به حرفه پدرمان که سازنده تجهیزات کشاورزی بود، تزریق کرده و با ساخت دستگاه ها در ایران، کشور را از واردات بی نیاز کنیم.

وی میگوید: پیش از این اکثر دستگاه های کشت و پرورش قارچ از هلند وارد می شد؛ ولی از زمان دستیابی به دانش تولید دستگاه های تولید کمپوست و پرورش قارچ، تاکنون 45 کارخانه ایرانی به دستگاه های ساخت ما تجهیز شده اند.

دستگاه بلوک زن کمپوست
دستگاه بلوک زن کمپوست صادرات دستگاه کمپوست سازی

کندری می افزاید: درحال حاضر بیش از 90 درصد محصولاتمان به 10 کشور آمریکایی، اروپایی و آسیایی شامل کشورهای: کره جنوبی، ارمنستان، گرجستان، اوزبکستان، ترکمنستان، ترکیه و … صادر می کنیم و نیاز کشور هم به واردات این دستگاه ها به صفر رسیده است.

کارخانه تولیدی این دستگاه ها در شهرک صنعتی نظرآباد (استان البرز) واقع شده است. دستگاههای بلوک زن کمپوست تولیدی برادران کندری، 50 درصد ارزان تر از نمونه های اروپایی و 70 درصد ارزان تر از نمونه چینی مشابه در بازار جهانی می باشد.

صادرات دستگاه کمپوست سازی
دستگاه کمپوست سازی و بلوک زن کمپوست

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا