اخبار جهان در حوزه قارچ

داستان پیدایش برند four star mushrooms

تولید کننده و پخش کننده قارچ های اگزوتیک و خاص در شیکاگو

جو وبر (jo Weber) در سفرهای طولانی خود بین خانه در حومه شمالی و دانشگاه ایلینویز (Urbana-Champaign) که در آن زیست‌شناسی می‌خواند، متوجه تعداد زیاد زمین های کشاورزی (که تقریبا همگی مزارع ذرت و سویا بود) در حومه محل زنگی خود شد.

حدود 75 درصد از مساحت زمین در منطقه ایلینویز، زمین های کشاورزی است. بر طبق مطالعات علمی کشاورزی تک محصولی باعث قبروز اثرات زیست محیطی از جمله فرسایش خاک، کاهش تنوع زیستی و افزایش انتشار گازهای حاوی کربن، می شود.

یکی از همان روزها بود که وبر مسیر داشگاه به پادکستی در مورد قارچ ها و فواید انسانی و زیست محیطی آنها گوش داد و این جرقه ای برای شروع فعالت او در پرورش قارچ بود.

 

در سال 2019، او شرکت عمده فروشی Four Star Mushrooms را تأسیس کرد. لوگوی این شرکت پرچم شیکاگو بود که بجای ستاره های آن قارچ قرار داده شده است.

لوگوی شرکت Four Star Mashrooms برگرفته از پرچم شیکاگو
لوگوی شرکت Four Star Mashrooms برگرفته از پرچم شیکاگو

 

کارگاه کوچکی که در میدان لوگان شروع شد، در عرض 3 سال به یک مرکز بزرگتر تبدیل شد، جایی که آنها همچنین برنامه هایی برای یک فروشگاه خرده فروشی در دست اجرا دارند. او و شریک تجاری اش، شان دی جیویا (Sean DiGioia)، به همراه 8 کارمند دیگر مزرعه متمرکز بر کشت قارچ های خاص و اگزوتیک را هدایت می کنند.

برای وبر این کار یک تجارت خانوادگی محسوب می شود زیرا پدرش به‌ عنوان یک نوع مدیر تجاری خدمت می‌کند و مادرش در حسابداری کمک می‌کند.

 

تقریباً 90 درصد از درآمد آنها از فروش مستقیم قارچ‌هایشان به رستوران‌ها، از جمله رستورانهای لوکس و گران‌ قیمتی مانند Avec و Publican Quality Bread به دست می‌آید. آنها همچنین به هتل ها، کلوپ ها و حتی خانه های سالمندان خصوصی در شیکاگو و حومه نیز قارچ می فروشند.

در حال حاضر آنها به شهر های دیگر نیز قارچ میدهند و در نظر دارند تا با توسعه کار خود بتوانند قارچ های خود را در تمامی کشور (آمریکا) توزیع کنند.

جو وبر و شان دیجیویا موسسان Four Star Mushrooms
جو وبر(راست) و شان دیجیویا(چپ) موسسان Four Star Mushrooms

 

اما چرا قارچ ؟

چرا از بین همه محصولات کشاورزی، وبر قارچ ها را انتخاب کرد؟

خودش در اینباره می گوید: قارچ ها داری ارگانیسم جالبی هستند و همچنین آنها قلمرو خود را در میان موجودات زنده دارند. آنها به گیاهان مربوط نیستند و در واقع بیشتر با حیوانات مرتبط هستند تا گیاهان!

وبر از فواید بیشمار قارچ ها برای سلامتی نیز سخن می گوید. آنها کم کالری هستند و در عین حال مملو از مواد مغذی مانند پروتئین و ویتامین D هستند. برخی از آنها حاوی فیبر محلول به نام بتاگلوکان هستند که به کاهش کلسترول، مدیریت قند خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

گونه های خاص، مانند قارچ یال شیر، علاوه بر مصرف خوراکی، اثرات دارویی مثبت بر روی مغز و حافظه دارند که اثبات شده است و می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات عصبی مانند پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس و آلزایمر مفید باشد. این واقعاً هیجان‌انگیز است که ما در حال رشد مواد غذایی هستیم که دارو نیز هستند.

وبر در مورد انواع مختلف قارچ ها صحبت می کند، وبر می گوید که کسب و کار شرکت او فراتر از انواع قارچ هایی است که ممکن است در خواربار فروشی و سوپرمارکت ها پیدا کنید (مانند قارچ دکمه ای، کرمینی و پورتابلا). آنها در حال پرورش قارچ های اگزوتیک و خاص مانند یال شیر، شاه بلوط، صدف سیاه، صدف آبی، میتاکه، انوکی طلایی و قارچ شاه ترومپت هستند.

جو وبر موسس Four Star Mushrooms
جو وبر موسس Four Star Mushrooms در سالن پرورش قارچ یال شیر

 

حفظ محیط زیست

برای وبر، حفاظت از محیط زیست بطور جدایی ناپذیری با اشتیاق او به پرورش قارچ پیوند خورده است. از آنجایی که قارچ ها معمولا از مواد آلی گیاهان مرده تغذیه می کنند، پس به خوبی در چرخه ضایعات طبیعی سایر محصولات کشاورزی قرار می گیرند. Four Star Mushrooms محصولات خود را بر روی ضایعات صنایع دیگر، مانند دانه های مصرف شده جو برای آبجوسازی یا تفاله قهوه، به علاوه انواع دیگر زباله های کشاورزی، پرورش می دهد.

وبر می‌گوید: به‌ عنوان مثال، در حال حاضر ما روی خاک‌ اره‌های چوب، که زباله‌ های صنعت چوب و نجاری است، و همچنین پوسته سویا، که جز زباله‌ های صنعت کشاورزی است، قارچ پرورش می دهیم. هر دوی اینها، زباله‌های حاوی مواد آلی هستند که اگر مورد استفاده قرار نگیرند، در نهایت به محل دفن زباله ختم می‌شوند و با سوزانده شدن، فقط گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند.

 

همچنین ما زباله‌های خود را به کمپوست یا به اصلاح خاک کود(موادی که برای بهبود تغذیه گیاهان به خاک اضافه می‌شود) تبدیل می کنیم؛ ما این کمپوست ها را به مزارع مجاور، مزارع شهری محلی و حتی گلخانه ها و باغبان‌های خانگی میفروشیم تا از آنها استفاده کنند. کمپوست کمک زیادی به مرغوبیت خاک می کند و برای مزارع لازم است، زیرا فرسایش خاک برای کشاورزان یک مشکل جدی است و می تواند منجر به حاصلخیزی کمتر خاک، بازده کمتر کشت و درآمد کمتر برای کشاورزان شود.

 

از آنجایی که تغییرات اقلیمی و برهم خوردن نظم طبیعت، نظیر گرم شدن هوا و خشکسالی یا در برخی مناطق بارش بیش از حد باران بر روی کشاورزی تاثیر گذاشته و کشاورزی در برخی مناطق در حال فروپاشی و از بین رفتن است، پس بشر باید از محیط زیست حفاظت بیشتری کند و به سمت تولیدات گلخانه ای مواد مغذی تر با راندمان بالاتر کشت، حرکت کند.
این یکی از اهداف اصلی من در راه اندازی این شرکت بود.

موسسین four star mushrooms
موسسین four star mushrooms- قارچ یال شیر و قارچ شاه بلوط

کشت گلخانه ای

Four Star Mushrooms از کشاورزی محیطی کنترل‌شده (CEA) استفاده می‌کند یعنی تولیدکننده می‌تواند مواردی مانند دما، رطوبت و سایر متغیرهای محیطی را مدیریت کند. او به شرکت هایی مانند Mighty Vine در شمال شیکاگو یا Gotham Greens در بروکلین به عنوان شرکت های مشابه اشاره می کند که بصورت CEA به تولید محصولات خود می پردازند و سرعت رشد محصولاتشان واقعا سریع می باشد.

از زمانی که یک بلوک از بستر رویش قارچ، را در یکی از اتاق‌ های رشد قرار می‌دهیم تا زمانی که قارچ ها برداشت و تحویل مشتریان شود، می‌تواند حدود 6 الی 7 روز طول بکشد.

وبر می‌گوید: درست است که رشد قارچ در محیط‌های بسته مفهوم جدیدی نیست، اما ما ساختمان خود را طوری مهندسی کرده‌ایم که شرایط را برای قارچ‌هایمان ایده‌آل کنیم. آنها 17 اتاق رشد مختلف در مرکز خود دارند که بین 14 تا 17 درجه نگهداری می شوند.

آنها با همکاری مهندسان سیستم هایی در ساختمان خود تعبیه کرده اند که می تواند فشار هوا، دما، دی اکسید کربن، نور و رطوبت را کنترل کند. به عنوان مثال، رطوبت ساز ساختمان در ماه ژانویه بسیار بیشتر کار می کند و سیستم خنک کننده در روزهای گرم تابستان بسیار سخت کار می کند. اگرچه، به گفته وبر، توانایی کنترل محیط لزوما روند رشد را سریع تر نمی کند و پارامترهای دیگری نیز در این پروسه دخیل هستند.

 

علیرغم چالش های نظیر هزینه اولیه راه اندازی، وبر امیدوار است که افراد بیشتری در آینده به CEA، روی بیاورند؛ به خصوص که میانگین سنی کشاورزان همچنان بالاتر می رود و کار در مزارع برای آنها مشکل تر می شود. طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده، میانگین سنی کشاورزان 57 سال است.
همچنین جوان تر نیز به مسائل روز آگاهی بیشتری دارند و برای شروع کار خود به سمت کشاورزی در محیط کنترل شده و دوستدار محیط زیست، خواهند آمد.

در انتها وبر امیدوار است تا بین کشاورزی کشاورزی احیاکننده، در محیط های کنترل شده رونق بیشتر گیرد و سبب اصلاح سیستم غذایی و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان شود. همچنین وی امیدوار است که با جذب یک شریک واقعا قوی، مقیاس کسب و کار خود گسترش دهد.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: interactive.wttw.com

 

بروزترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا