اخبار جهان در حوزه قارچ

مرگ یک زن با قارچ روانگردان !!!

مسمومیت 3 نفر با مجیک ماشروم که منجر به مرگ یک مادر شد!

رسانه های استرالیا از یک مورد مرگ با قارچ روانگردان در یک مرکز درمانی واقع در شهر کلونز ایالت ویکتوریا خبر دادند!

روز گذشته 3 نفر  شامل دو مرد و یک زن بر اثر مسمومیت با قارچ روانگردان راهی بیمارستان شدند که متاسفانه یک نفر از این افراد جان باخت! این 3 نفر بر اثر مصرف نوشیدنی با خاصیت دارویی که از قارچ های جادویی در یک آسایشگاه و مرکز درمانی تهیه شده بود، دچار مسمومیت شده بودند. پلیس در حال بررسی این مرگ مشکوک و دو مورد دیگر مسمومیت میباشد. گزارش شده است که کاراگاهان احتمال وجود مواد سمی دیگر را در نوشیدنی که باعث مرگ می شوند را رد نکرده اند!

راشل دیکسون که زنی 53 ساله و مادر یک فرزند بود، جهت درمان اعتیاد به الکل در یک مرکز درمانی مخصوص قارچ های جادویی تحت مداوا قرار داشت. وی بر اثر مصرف نوعی نوشیدنی حاوی قارچ روانگردان، مسموم و دچار ایست قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان عملیات CPR بر روی او جواب نداد و جان سپرد.
پسر خانم دیکسون در رسانه‌های اجتماعی، پستی را به نشانه ادای احترام منتشر کرد. وی در این نوشته از مادرش به عنوان “محبوب‌ترین و دلسوزترین فردی که تا به حال شناخته‌ام” بیاد کرده است. وی در ادامه گفته که “کلمات نمی توانند توصیف کنند که چقدر دلم برایت تنگ خواهد شد، کاش می توانستم برای آخرین بار تو را در آغوش بگیرم”.

مرگ زن 53 ساله با قارچ جادویی
راشل دیکسون زن 53 ساله ای که بر اثر مصرف قارچ جادویی درگذشت

اولین مرگ با قارچ روانگردان در اولین کشور

سال گذشته استرالیا به انواع اولین کشور در جهان استفاده درمانی از قارچ های جادویی را تصویب و جرم زدایی نمود. سیلوسایبین، ترکیبی که در قارچ‌های جادویی روان‌گردان یافت می‌شود، سال گذشته توسط تنظیم‌کننده‌های دارویی استرالیا به عنوان دارویی برای افسردگی مقاوم به درمان و برخی دیگر از بیماری های روانی تأیید شد.

در پی این لایحه استفاده از انواع مجیک ماشروم، اکستازی و دیگر روانگردان ها برای درمان بیماری های روانی از جمله افسردگی شدید، اضطراب پس از حادثه(PTSD)، وسواس فکری اجباری، درمان اعتیاد به الکل و … مجاز اعلام شد. البته این موارد فقط از طریق تجویز پزشک و در مراکز مجاز درمانی قابل دسترس خواهد بود.

 

شرح خبر جرم زدایی از قارچ های جادویی برای مصارف درمانی را میتوانید در مطلب “استرالیا اولین کشور قانونی مجیک ماشروم” مطالعه نمایید.

 

دلیل مرگ زن 53 ساله

سخنگوی وزارت بهداشت استرالیا اعلام کرد: بر اساس آخرین خبرها، وضعیت سلامتی 2 نفر دیگر پایدار اعلام شده و در چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهند شد. البته هنوز دلیل قطعی مرگ نابهنگام این زن 53 ساله بطور قطعی مشخص نشده است و منتظر دریافت گزارش پزشکی قانونی هستیم. تحقیقات درباره این مساله همچنان ادامه دارد و قرار است تا پلیس نیز گزارشی را برای پزشکی قانونی تهیه کند.

کارشناسان می گویند که مصرف انواع مجیک ماشروم بعید است که باعث مرگ ناگهانی فرد شوند، اما هشدار داده اند که برخی حساسیت ها و همچنین میزان دوز بالای مصرفی می تواند کشنده باشد!
سیلوسایبین سمیت بسیار کمی دارد و مواد موجود در قارچ جادویی تقریباً هرگز باعث مرگ نمی شود. مرگ‌هایی که در اثر قارچ‌های توهم‌زا یا روانگردان مشاهده می‌شود، اغلب ناشی از ضربه است! زیرا فرد ممکن است خود را در موقعیت خطرناکی قرار دهد، مثلا از جایی سقوط کند یا درگیر تصادف شود.
اما مرگ نادر و مشکوک این زن 53 ساله با قارچ روانگردان در یک مرکز بهداشتی-درمانی، هشدارهای تازه ای را از سوی کارشناسان در مورد مصرف قارچ‌های جادویی و احتیاط در مورد استفاده از آنها به عنوان دارو، در پی داشته است. آنها میگویند که تحقیقات بر رویی مصرف این قارچ ها هنوز تکمیل نشده و راه زیادی تا شناسایی عوارض کامل آن، در پیش رو است.

خطر احتمالی عوارض روانی طولانی مدت ناشی از استفاده سیلوسایبین وجود دارد. به همین دلیل است که هر بیمار تحت درمان با روش های درمانی جدید، برای اطمینان از ایمن بودن آنها، یک فرآیند غربالگری سخت را طی میکند. موارد نادر این چنینی نیز ممکن است پیش بیاید ولی نشاندهنده نا ایمن بودن یک روش درمانی نخواهد بود.

 

شرح حادثه در مرکز درمانی قارچ روانگردان

آسایشگاه Soul Barn خود را به عنوان مرکزی درمانی مبتنی بر قارچ های جادویی معرفی می کند که کارگاه ها، رویدادها و جلسات کلینیک خصوصی را برگزار می کند که برای حمایت از روشهای درمانی جدید با روانگردان ها طراحی شده اند.
این مرکز می‌گوید تمرکز ویژه‌ای بر درمان با مدیتیشن و صداها دارد که شامل صدای کاسه‌ها، زنگ‌ها و طبل‌ها برای کمک به مدیتیشن عمیق و آرام با قارچ های جادویی ارائه می‌کند.
مرکز Soul Barn با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که رویدادی که در روز حادثه برگزار شده است، یک رویداد خصوصی بوده و کسانی که این رویداد را برگزار کرده اند به هیچ وجه برای Soul Barn کار نمی کنند. آنها این مکان را برای چند ساعت برگزاری مراسم خود با رعایت تمامی موارد قانونی اجاره کرده بودند.
در این بیانیه آمده است: هیچ یک از درمانگران، کارکنان یا تسهیل‌کننده‌های ما در این رویداد حضور نداشتند.

محل برگزاری جلسه مدیتیشن در مرکز درمانی قارچ روانگردان
محل برگزاری جلسه مدیتیشن در مرکز درمانی قارچ روانگردان

تا زمانی که تحقیقات پلیس ادامه دارد، این کسب و کار بسته خواهد ماند. پلیس هنوز جزئیات بیشتری از مرگ خانم دیکسون با قارچ روانگردان و رویدادی که در آن حضور و داشت فاش نکرده است.

 

جنجال دوباره

این دومین پرونده مرگ با قارچ در کشور استرالیا و همچنین ایالت ویکتوریا، در یک سال اخیر است! در اکتبر سال گذشته نیز 3 مورد مرگ مشکوک (قتل) با قارچ سمی در این ایالت اتفاق افتاد که بازتاب گسترده ای در اخبار جهان داشت و به پرمخاطب ترین خبر سال 2023 در این کشور تبدیل شد! این پرونده هنوز هم یکی از داغترین و جنجالی ترین اخبار کشور استرالیاست. اولین جلسه دادگاه مربوط به این پرونده نیز قرار است تا در ماه جاری برگزار گردد. این خبر باعث شد تا فروش قارچ در استرالیا 5 درصد کاهش پیدا کند!!!

اتهام 3 فقره قتل مسمومیت قارچ سمی
اتهام 3 فقره قتل مسمومیت قارچ سمی
میتوانید مشروح این خبر جنجالی را در مطلب “اتهام ۳ قتل با قارچ سمی در استرالیا” بخوانید.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.
منبع: abc.net.au و news.yahoo

 

تازه‌ترین اخبار جهان پیرامون قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا