اخبار جهان در حوزه قارچ

ضیافت نهار مرگبار با قارچ سمی تنها یک برنده داشت!

3 مورد مرگ مشکوک به قتل با قارچ، پرمخاطب‌ترین اخبار سال 2023 استرالیا

ضیافت نهار مرگبار با قارچ سمی در ماه ژوئن 2023 (خرداد 1402) که منجر به مرگ 3 نفر از اعضای خانواده و بستری شدن یک نفر در بیمارستان به مدت 2 ماه شد، در سال گذشته مهمترین خبر مربوط به قارچ در جهان بود!

خبر اتهام قتل 3 نفر با قارچ سمی در استرالیا بازتاب گسترده‌ای در اخبار جهان داشت؛ حتی در کشور خودمان نیز این خبر توسط خبرگزاری های بزرگ پوشش داده شد.

مرگ مشکوک 3 نفر از اعضای خانواده با قارچ سمی در میهمانی که در اخبار به “ضیافت نهار مرگبار” مشهور شده است، شوک بزرگی به جامعه استرالیا و حتی صنعت قارچ این کشور بود؛ بصورتیکه بعد از این حادثه فروش قارچ در استرالیا 5 درصد کاهش پیدا کرد!
این خبر تا ماه‌ها در صدر اخبار کشور استرالیا بود و حواشی مربوط به آن همچنان ادامه دارد.

دادگاه مربوط به 3 فقره قتل و 5 نوبت اقدام به قتل عروس سابق خانواده، قرار است تا در ماه می 2024 (اردیبهشت 1403) برگزار گردد.

ماجرای ضیافت نهار مرگبار با قارچ سمی که باعث مرگ 3 نفر، نارسایی کبدی کشیش کلیسا، از دست دادن پدر و مادر شوهر سابق و بازداشت و اتهام عروس سابق خانواده شد. یعنی تمامی افراد مرتبط با این ماجرا هرکدام به صورتی متفاوت آسیب دیدند؛ اما در این میان فقط یک نفر بود که ازاین حادثه سود برد و برنده ماجرا بود!

 

تنها برنده ضیافت نهار مرگبار که بود؟

جان فرگوسن، روزنامه نگار اهل ویکتوریا برای تحقیق و تهیه گزارش از حادثه و عواقب غم‌انگیز ناهار قارچ سمی، برنده جایزه Gold Quill شد. جوایز کویل، عنوان برتر سالانه روزنامه نگاری در استرالیا است که در 31 دسته مختلف، هر ساله به نویسندگان مطبوعات این کشور اهدا میشود.

جان فرگوسن برنده جایزه اتحادیه مطبوعات استرالیا با انتشار گزارش خبری ظیافت نهار مرگبار با قارچ
جان فرگوسن برنده جایزه اتحادیه مطبوعات استرالیا با انتشار گزارش خبری ظیافت نهار مرگبار با قارچ

جان فرگوسن با نشر خبر نهار مرگبار با قارچ سمی، توانست جایزه معتبر طلایی بیست و نهمین دوره جوایز Quill که اتحادیه مطبوعات استرالیا هر ساله اهدا میکند را به خود اختصاص دهد. این خبر در سطح جهانی بازتاب داشت و یکی از پربازدیدترین اخبار سال 2023 بود.

گزارش خبری انحصاری جان فرگوسن در مورد ضیافت ناهار لئونگاتا که بعدها به ضیافت نهار مرگبار معروف شد، برای اولین بار در وبسایت The Australian در روز شنبه بعد از واقعه منتشر شد و در ادامه آن را با تحقیقات و مصاحبه های انحصاری دیگر، از جمله مصاحبه با ارین پترسون (زن متهم به 3 فقره قتل که میزبان نهار بود)، تکمیل کرد.

جان فرگوسن پرمخاطب‌ترین اخبار سال 2023 را منتشر کرد. آن هم در عصر مدرن روزنامه‌نگاری که در حال رقابت شدید با شبکه‌های اجتماعی و ویدئوهای خبری مردم عادی، میباشد. اما گزارش وی ثابت کرد که علاوه بر سرعت خبررسانی، تجزیه و تحلیل و مزیت های رقابتی یک خبرنگار حرفه‌ای نیز مهم است.

داوران Gold Quill کار فرگوسن را در تهیه و تنظیم گزارش خبری داستان قتل با قارچ سمی، که استرالیا و جهان را درگیر خود کرد، تحسین کردند و با افتخار گلدان طلایی که معتبرترین جایزه مطبوعاتی استرالیا است را به وی اهدا کردند.

فرگوسن گزارش خبری خود را از ضیافت نهار مرگبار با قارچ سمس و ابعاد مختلف این جنایت را در 2 نسخه آنلاین و چاپی، بصورت انحصاری با گزارش های مختلف و تحقیقات و مصاحبه‌ها، به جلو برد و توانست مخاطبین زیادی را جذب کند.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.
منبع: mediaweek.com.au

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا