دانش افزایی در حوزه قارچ

دمای کمپوست در فلاش اول

دمای کمپوست قارچ در طول فلاش به‌منزله رشد سریع‌تر و زودتر رسیدن به بلوغ می‌باشد، در طول فلاش دمای کمپوست از ۱۹-۲۰ درجه سانتی‌گراد شروع و طی سه تا چهار روز به ۲۴-۲۵ درجه می‌ رسد.

در طول پرورش قارچ  به شرایط محیطی که شامل دما، غلظت دی اکسید کربن و رطوبت نسبی می باشد توجه زیادی می شود. اگر دما کمپوست در شروع فلاش بالاتر باشد مثلاً ۲۱-۲۲ بسیار سریع‌تر افزایش دما خواهد یافت و به ۲۵-۲۶ درجه خواهد رسید که در این صورت قارچ‌ها خیلی سریع‌تر رشد نموده، بالغ گردیده و وزن از دست خواهند داد.

فلاش اول ۱۰ تا ۱۲ روز بعد از کاهش دما شروع می‌گردد. دو تا سه روز قبل از شروع فلاش، کاهش دما  توسط دمای هوا امکان‌پذیر خواهد بود، درصورتی‌که وقتی دما شروع به افزایش نماید کنترل آن بسیار مشکل خواهد بود. همیشه مسابقه دوی ماراتن را در خاطر داشته باشید، وقتی تعداد زیادی از دوندگان به خط پایان نزدیک می شوند فقط روی عبور متمرکز هستند.

شما قادر به متوقف کردن آنها نخواهید بود و باید اجازه بدهید به ترتیب عبور کنند. این موقعیت همانند شرایط قارچ‌ها در فلاش است. تنها راه ممکن جهت کنترل بهتر برداشت، کاهش دمای کمپوست قبل از شروع فلاش است.

تهیه و تنظیم : مهندس نصیر خوشخبر

دانش افزایی در حوزه قارچ به افزایش راندمان در این صنعت کمک می کند و تیم هاگ در تلاش است تا اطلاعات کافی در این زمینه را خدمتتان ارائه نماید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا