جهاد کشاورزی

محصولات گلخانه‌ای با شناسه QR کد از ابتدای شهریور

بیش از 95 درصد محصولات کشاورزی استان تهران جذب، فرآوری و عرضه می‌شود.

جبرئیل برادری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: کل محصولات گلخانه‌ای این استان از اول شهریور باید با شناسه QR کد در بازار عرضه شوند.

برادری در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، گفت: از اول شهریور هیچ محصول گلخانه‌ای در استان تهران بدون شناسه QR کد وارد بازار داخلی یا خارجی نخواهد شد و کشاورزانی که این شناسه را نداشته باشند اجازه عرضه محصول خود را به بازار ندارند.

برادری در خصوص محصولات گلخانه‌ای گفت: محصولات دارای شناسه QR کد از مرحله کاشت تا برداشت زیر نظر و کنترل مسوولان فنی قرار می‌گیرد و تمام سموم و آفت‌‌کش‌ها و سایر الزامات در مورد آنها بررسی می‌شود.

وی محصولات گلخانه‌ای را سالم عنوان کرد و اظهار داشت: صادرات این محصولات گواه بر سلامت آنها است، زیرا کشورهای مقصد صادرات، پروتکل‌های سفت و سختی در زمینه باقیمانده سموم محصولات دارند و کشور مبدا باید آن را رعایت کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، میزان صادرات محصولات گلخانه‌ای استان تهران از ابتدا تا خرداد امسال را 11 هزار تن عنوان کرد.

وی درباره صنایع فرآوری در استان تهران نیز تصریح کرد: بیش از 95 درصد محصولات کشاورزی استان تهران جذب، فرآوری و عرضه می‌شود.

جبرئیل برادری توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را یکی از رویکردهای این سازمان دانست و اذعان داشت: این صنایع برای توسعه نیاز به حمایت و تسهیلات دارند.

 

جبرئیل برادری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران
جبرئیل برادری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

 

پرداخت 257 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، میزان پرداخت تسهیلات به تمام بخش‌های کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و آبزیان، باغی، زراعی، گلخانه‌ای و دامی را در سال گذشته 1174 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: سال گذشته با پرداخت این میزان تسهیلات به بخش کشاورزی، رتبه نخست استانی و ملی را بدست آورده‌ایم.

وی میزان پرداختی تسهیلات به بخش کشاورزی این استان را تا آخر مرداد امسال مبلغ 257 میلیارد تومان اعلام کرد.

برادری درباره تامین پروتئین استان تهران گفت: ضریب خوداتکایی تولید پروتئین را به 12 درصد رسانده‌ایم و این عدد تا پایان امسال باید به 15 درصد برسد. ما باید حداقل 30 درصد اقلام پروتئینی مورد نیاز استان تهران را از محل تولیدات داخل استان تامین کنیم.

وی همچنین درباره رتبه‌های تولید این استان در بخش کشاورزی اذعان داشت: استان تهران دارای رتبه‌های نخست تا چهارم تولید در بخش کشاورزی است.

 

منبع: سایت وزارت جهاد کشاورزی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا