اخبار علمی حوزه قارچ

مجیک ماشروم: تحولی در آینده دنیای پزشکی (قسمت سوم)

آیا قارچهای جادویی واقعا برای درمان اضطراب مفیدند؟

پزشکان و روانپزشکان زیادی هستند که درباره قانونی کردن قارچ جادویی برای درمان چندان مطمئن نیستند. آنها معتقدند ممکن است آشکار شدن عوارض مجیک ماشروم به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و هنوز برای اظهار نظر در این باره زود است. به ویژه که هم اکنون همه درمانها تحت کنترل و نظارت ویژه افراد متخصص انجام شده است و معلوم نیست استفاده از آن به طور فردی چه عوارض مرگباری در پی داشته باشد.

دکتر عشرت حسین، روانپزشک مرکز اعتیاد و سلامت روان و تورنتو یکی از این افراد است که مخالفت خود با قانونی سازی آن را اعلام کرده است. او میگوید: «من فکر نمی کنم در حال حاضر بتوانیم به طور قطع بگوییم که سیلوسایبین برای افسردگی یا هر بیماری روانی دیگر بی‌خطر و موثر است. شواهد دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد که می‌تواند ایمن و موثر باشد، اما در حال حاضر هیچ چیز قطعی نیست.»

دکتر حسین محقق مشغول انجام یک پروژه جدید است که در حقیقت اولین آزمایشی که توسط Health Canada انجام می‌شود تا بررسی کند که آیا سیلوسایبین واقعا درست عمل می‌کند یا خیر. او می‌گوید: «باید فهمید که آیا سیلوسایبین که یک سفر روانگردان در مغز ایجاد میکند، دارای مزایای درمانی هم هست یا خیر. فرض بر این است که سیلوسایبین از طریق القای یک تجربه توهم‌زا بسیار قدرتمند عمل می‌کند و به همین دلیل است که مردم به دنبال منافع روانگردانی این تجربه هستند. اما هنوز کسی این فرضیه را که در درمان هم موثر است یا خیر را آزمایش نکرده»

یافتن پاسخ این پرسش مهم است، زیرا این قارچ به سادگی و با قیمت ارزان در اختیار افراد فراوانی میتواند قرار بگیرد و اگر اثر درمانی آن در برابر مخاطرات پیش رو کم باشد، در این صورت جبران آسیبهای پیش آمده به راحتی ممکن نخواهد بود.

4.9/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا