حوادث صنعت قارچ

آمار مسمومیت قارچ خودرو در کرمانشاه به 40 نفر رسید

تشخیص قارچ‌های خوراکی با قارچ‌های سمی توسط افراد غیرممکن می‌باشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار  ۴۰ مورد مسمومیت با مصرف قارچ های سمی در استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون گزارش شده است. آمار مسمومیت قارچ خودرو در کرمانشاه به 40 نفر رسید.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در پی بارش‌های اخیر دراستان و مساعد شدن شرایط آب و هوا، رویش قارچ وحشی و خودرو افزایش یافته است.

ابراهیم شکیبا ادامه داد: لذا با توجه اینکه شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی با قارچ‌های سمی توسط افراد بسیار مشکل و گا‌ها غیرممکن می‌باشد این امر سبب بروز مسمومیت‌های گوارشی و قارچی در افراد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های داده شده متأسفانه مصرف قارچ‌های خودرو در بین برخی از شهروندان همچنان وجود دارد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۰ مورد مسمومیت قارچ خودرو و مراجعه به مراکز درمانی استان در اثر مصرف قارچ سمی گزارش شده که از این تعداد ۳۴ نفر بستری و ۶ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند که خوشبختانه در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

وی گفت: علایم مسمومیت مانند؛ اسهال، استفراغ، تهوع، سردرد، درد شکم، تاری دید و… از علائمی است که در اثر مصرف قارچ سمی در فرد ایجاد می‌شود و افراد در صورت مشاهده این علائم باید در کمترین زمان به مراکز درمانی مراجعه نمایند.
شکیبا در پایان، اضافه کرد: مردم از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آن‌ها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و از قارچ‌های پرورشی و بسته‌بندی شده بهداشتی در مراکز فروش استفاده کنند.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا