حوادث صنعت قارچ

مسمومیت 4 نفر با قارچ سمی

مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی توسط اعضای یک خانواده در روستای میراب

رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی از مسمومیت 4 نفر با قارچ سمی خبر داد و اعلام کرد: مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی توسط اعضای یک خانواده در روستای میراب شهرستان مرند، تمامی آنها را راهی بیمارستان کرد.

در پی مصرف قارچ های وحشی که تقریبا همگی سمی هستند، پدر ۴۰ ساله، مادر ۳۴ ساله و ۲ کودک ۱۳ ساله و ۲۴ ماهه، این خانواده بر اثر عوارض ناشی از مسمومیت به مراکز درمانی انتقال یافته و برای درمان بستری شده اند.

از جمله عوارضی که این خانواده پس از مسمومیت با قارچ خودرو داشتند، تهوع، اسهال، استفراغ و درد شکم بود که توسط کارشناسان اورژانس بعد از خدمات درمانی در محل جهت روند بهبود به بیمارستان های سینا و کودکان شهر تبریز انتقال یافته و بستری شدند.

متاسفانه علی‌رغم اطلاع رسانی و هشدارهایی که توسط مسولین و رسانه ها در مورد مصرف قارچ های وحشی داده میشود، باز هم شاهد چنین وقایع ناراحت کننده ای می باشیم. تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی بسیار تخصصی است و فقط با انجام آزمایش توسط متخصصین قابل اعتمادمی باشد؛ روش های سنتی تشخیص قارچ هیچکدام پایه و اساس علمی نداشته و منجر به حوادث اینچنینی می گردند.

علائم مسمومیت با قارچ خودرو سمی
علائم مسمومیت با قارچ خودرو سمی

این نکته را باید در نظر گرفت که مسمومیت با قارچ می تواند بسیار جدی تر از اسهال و استفراغ باشد؛ سم موجود در برخی قارچ های سمی می تواند سبب آسیب جبران ناپذیر و عوارض دائمی بر بدن شود و در برخی مواقع می تواند باعث آسیب به کبد و کلیه ها و در نهایت منجر به مرگ شود!

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا