حوادث صنعت قارچ

توقیف محموله 400 میلیونی قارچ ترافل

شناسایی و توقیف چند خودروی سواری بعد از تعقیب و گریزی طولانی

توقیف محموله 400 میلیونی قارچ ترافل، سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری (استان مازندران) از شناسایی و توقیف چند خودروی سواری بعد از تعقیب و گریزی طولانی، که حامل محصولات غیر مجاز برداشت شده از جنگل بودند خبر داد که در بین آنها محموله 400 میلیونی قارچ ترافل نیز قرار داشت.

به گفته وی ساعت 5:30 بامداد امروز بنا به دستور ریاست سازمان منابع طبیعی کشور، مبنی بر شناسایی و دستگیری عوامل برداشت غیرمجاز از جنگل ها و مراتع، سه دستگاه خودروی سواری پژو 405 و دو دستگاه پراید که از شرق استان مازندران راهی تهران بودند که شناسایی و متوقف شده و پس از بازرسی، مقادیر زیادی اقلام غیرمجاز جنگلی شامل قارچ دنبلان ، چوب درختان قطع شده و حیوانات شکار شده و … از آنها کشف و پس از صورت جلسه، سرنشینان خودرو ها دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در ساعت 6:30 صبح باند مذکور توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان سوادکوه در محور ورسک شناسایی و با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه، باند مذکور تحت تعقیب قرار گرفته و وارد حوزه استحفاظی استان تهران در محور فیروزکوه شدند که در آنجا توسط نیروهای پلیس راه متوقف و دستگیری صورت گرفت.

کشف محموله 400 میلیونی قارچ ترافل و محصولات غیرمجاز جنگلی از خودروی پژو 405
کشف محموله 400 میلیونی قارچ ترافل و محصولات غیرمجاز جنگلی از خودروی پژو 405
کشف محموله 400 میلیونی قارچ ترافل قاچاق
کشف بیش از 100 کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق به ارزش 400 میلیون
توقیف محموله 400 میلیونی قارچ ترافل
توقیف محموله 400 میلیونی قارچ ترافل

این مسئول عنوان کرد: با هماهنگی فرماندهی انتظامی استان مازندران با فرماندهی انتظامی استان تهران و یگان حفاظت شهرستان فیروزکوه یک دستگاه خودروی پژو حامل حدود 100 کیلوگرم قارچ ترافل به ارزش حدود 400 میلیون تومان با عملیات مشترک  و پس از تعقیب و گریز طولانی در ساعت 9:30 صبح شناسایی و افراد متخلف شناسایی و دستگیر و خودرو ها نیز توقیف و تحویل مراجع قضایی شد. سپس شناسایی و دستگیری دو خودروی پراید نیز توسط پلیس صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، افزود: در این عملیات فرماندهان و نیروهای یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های سوادکوه و فیروزکوه، نیروهای یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه و پاسگاه منابع طبیعی ورسک حضور داشته‌اند.

 

مردم دلسوز و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست هرگونه تخریب و دست‌اندازی به اراضی جنگلی و منابع طبیعی را می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی نمایند.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا