حوادث صنعت قارچ

مصرف قارچ سمی ٣کودک را روانه بیمارستان کرد

کودکان بلافاصله به مرکز درمانی روستا و بیمارستان شهرستان کلاله منتقل شدند

مصرف قارچ سمی ٣کودک را روانه بیمارستان کرد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراوه‌تپه در قسمت شرقی استان گلستان از مسمومیت ۳ کودک چهار، پنج و هفت ساله این شهرستان مرزی براثر مصرف نوعی قارچ سمی و انتقال آنها به بیمارستان خبر داد.

جزییات این واقعه

به گزارش خبرگزاری هاگ- دکتر رحمان بردی اوزونی در توضیحات بیشتر این اتفاق ناگوار اضافه کرد: این کودکان که دختر و از اهالی روستای کچیک مراوه‌تپه هستند، هنگام بازی در مراتع اطراف محل زندگی خود نوعی قارچ می‌بینند و باگمان خوراکی بودن، اقدام به خوردن آن می‌کنند.

اوزونی دوجی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این کودکان بلافاصله به مرکز درمانی روستا و در ادامه به بیمارستان شهرستان کلاله منتقل می‌شوند.

این اتفاق بی‌سابقه بوده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراوه‌تپه ضمن بیان این مطلب که این اولین بار است که مسمومیت ناشی از خوردن قارچ در این شهرستان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: از سه مسموم این حادثه Incident دو نفر شرایط عمومی عادی داشته و هم‌اکنون در بخش کودکان بیمارستان کلاله بستری هستند.

این مدیر شبکه در خصوص شرایط کودک سوم گفت: این  کودک هفت ساله که اقدام به خوردن قارچ کرده بود، هم‌اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان بستری است و یک تیم پزشکی مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد.

دکتر اوزونی دوجی، در توضیحات خود درباره زمان وقوع این حادقه گفت: زمان رخداد این حادثه عصر هفتم اسفند بوده است و این در حالی است که بیشتر افراد بزرگ‌سال این منطقه با قارچ‌های خوراکی و غیرخوراکی که فرارسیدن فصل بهار در مراتع منطقه رویش پیدا می‌کنند، آشنا هستند. مصرف انواع قارچ سمی ٣کودک را روانه بیمارستان کرد.

اطلاع‌رسانی لازم انجام‌شده است

وی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای پیشگیری از وقوع اتفاقاتی ازاین‌دست گفت: اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص برای روستائیان انجام‌شده و خانواده‌ها باید ضمن آگاهی بخشی به فرزندانشان، مراقبت بیشتری از آنان داشته باشند. شایان‌ذکر است، شهرستان مرزی مراوه‌تپه با افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه شرق استان گلستان واقع است.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا