حوادث صنعت قارچ

مسمومیت ناشی از مصرف قارچ

آموزش های لازم در رابطه با مسمومیت قارچ سمی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری در  اطلاعیه ای، نسبت به احتمال مسمومیت و عوارض ناشی از مصرف قارچ های وحشی خود رو و فله ای هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- در متن این اطلاعیه انی چنین آمده است: با توجه به بارندگی های بهاری و افزایش رویش طبیعی قارچ های خود رو و وحشی در مناطق جنگلی،  دشت ها و ارتفاعات، به هم استانی ها توصیه می شود، از چیدن، خرید و مصرف این قارچ ها پرهیز کنند.

عواقب مصرف قارچ های سمی

از علائم و نشانه های مسمومیت در پی مصرف قارچ های سمی می توان مواردی مانند  : تهوع، استفراغ، سرگیجه، دل درد، کاهش هوشیاری، ضعف عضلانی، تشنج و زردی  را نام برد.

آمار رسمی از میزان قارچ های سمی در کشور

بر اساس آمار منتشره از طرف انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران، از بین بیش از یک هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور، حدود ۵۰ گونه، سمی و خطرناک و برای سلامت انسان مضر است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- غلام نیا روشن سخنگوی سازمان اورژانس بابل در خصوص توضیح این دوره‌های آموزشی عنوان کرد: به‌منظور پیشگیری مسمومیت با قارچ سمی، احیای قلبی ریوی، سوختگی و کنترل خونریزی و اقدامات اولیه در شکستگی‌ها سازمان اورژانس ۱۱۵ بابل کلاس آموزشی در دبیرستان دخترانه آزرم بابل برگزار شد.

مسائل مطرح‌شده این کلاس آموزشی

سخنگوی سازمان اورژانس بابل در خصوص محور این دوره گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی سازمان اورژانس بابل در مورد آشنایی با فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ و پیشگیری از مسمومیت با قارچ سمی برای دانش آموزان مدرسه آزرم بابل برگزارشده. غلام نیا روشن خاطرنشان کرد: این طرح در مدارس دیگر هم ادامه خواهد داشت.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا