حوادث صنعت قارچ

آماده باش کامل اورژانس استان مازندران در روز طبیعت

سیزده بدر ایمن با آماده باش اورژانس و رعایت مردم

رضا حبیبی ساروی، رئیس اورژانس 115 استان مازندران گفت: اورژانس استان مازندران در روز سیزده فروردین (سیزده بدر) با اعلام آماده باش و استقرار همه آمبولانس‌ های خود در میادین و مکان‌های پرتردد و مسیر‌های جاده ای، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

وی همچنین از مردم عزیز درخواست کرد که از مصرف قارچ‌ های خودرو و وحشی موجود در طبیعت خودداری کنند زیرا تقریبا همه این قارچ ها سمی بوده و شناسایی قارچ های خوراکی از قارچ های سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل ، رنگ ، بو و مزه به هیچ عنوان امکانپذیر نیست و فقط توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی این امر محقق می گردد. وی بیان نمود که مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نشان دهنده غیرسمی بودن قارچ برای انسان نیست! گرمای پختن و فرآیند‌های آماده سازی غذا اعم از کباب کردن، آب پز کردن، سرخ کردن و بخار پز کردن قادر به تخریب مواد سمی موجود در قارچ های سمی نیست.

نشانه‌های مسمومیت با قارچ‌ های سمی شامل اسهال، استفراغ، درد معده، تب بالا، کاهش فشارخون، غش، تاری دید، هذیان، تشنج و کما است که گاه ممکن است منجر به مرگ شود و در این موارد لازم است بی درنگ با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیریم.

آماده باش اورژانس برای مسمومیت با قارچ سمی و خودرو
آماده باش اورژانس برای مسمومیت با قارچ سمی و خودرو

همچنین با توجه به شرایط جوی و سرمای هوا و بارش در برخی مناطق، نکات ایمنی جهت جلوگیری از مسمومیت با  گاز مونوکسید کربن (CO) هنگام استفاده از وسایل گاز سوز و ذغال را در نظر داشته باشند. (عدم استفاده از وسایل گازسوز و ذغال در چادر مسافرتی و مکان های بسته کوچک).

رییس اورژانس 115 مازندران ادامه داد، مسافران همچنین از استقرار و نصب چادر در مناطق حاشیه نزدیک رودخانه‌ ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها خودداری نمایند.

حبیبی ساروی گفت: مردم عزیز از مسیر‌های منتهی به رودخانه‌ها با داشتن جریان سیل تردد نکنند و از تردد در زمان بارندگی شدید از مسیر‌های کوهستانی بعلت امکان ریزش سنگ و گل خودداری نمایند تا تعطیلات را به سلامت پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد، در هنگام بروز هر حادثه ای سریعاَ با تلفن ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید.

 

منبع: irib

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا