اخبار عمومی و گزارش

بازدید از کارگاه تولید قارچ ماسال در راستای آئین نامه‌های ایمنی

کارگاه موجود با توجه به ظرفیت تولید سالانه، پتانسیل و استعداد تاسیس شرکت تعاونی را دارد

بازدید از کارگاه تولید قارچ خوراکی واقع در شهرستان ماسال برای تحقق آئین نامه‌های ایمنی توسط بازرسین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان صورت پذیرفت.

این بازدید توسط آقایان عزیزی بازرس کار و هادی پور کارشناس تعاون، از کارگاه تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای متعلق به آقای هوشنگی، واقع در روستای کیشه خانی شهرستان ماسال، صورت گرفت. این بازدید در راستای رعایت آئین نامه‌های ایمنی، حفاظت فنی و ترغیب جهت تشکیل تعاونی صورت گرفت.

عزیزی هدف از این بازدید را دعوت کارفرمای کارگاه به منظور استفاده از ظرفیت‌های نمایندگی در ارتباط با تشریح الزامات ایمنی و استانداردهای قانونی مطابق با آئین نامه‌های ایمنی و حفاظت فنی کار در کارگاه‌های کوچک عنوان کرد. همچنین رعایت ضوابط قانونی نظیر برقرای بیمه تامین اجتماعی برای کارگران نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با ابراز خرسندی از نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در کار و همچنین افزایش سطح آگاهی کارفرمایان برای بهسازی و ایمن سازی محیط کار، بر حفظ و صیانت از نیروی انسانی که همواره سرمایه‌های ارزشمند، معنوی و مادی چرخه کار و تولید کشور هستند تأکید کرد.

کارشناس تعاون، نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماسال پیشنهاد کرد: کارگاه موجود با توجه به ظرفیت تولید سالانه، پتانسیل و استعداد تاسیس شرکت تعاونی را دارد و کارگاه‌های مشابه نیز می‌توانند با تشکیل تعاونی و ترویج فرهنگ تعاون از حمایت‌های قانونی برخوردار باشند.

لازم به توضیح است که کارگاه تولید قارچ مذکور در حال حاضر برای 8 نفر نیرو بطور مستقیم اشتغال‌زایی نموده و 12 نفر نیز به صورت روزمزد در برخی ایام سال (کارگر فصلی)، در آن مشغول به فعالیت هستند.

این کارگاه تولید قارچ با ظرفیت تولید سالیانه 120 تن قارچ دکمه‌ای در حوزه شهرستان ماسال فعالیت دارد و می‌توان با پرداخت تسهیلات از ظرفیت این کارگاه در جهت تولید و اشتغال استفاده کرد.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا