اخبار عمومی و گزارش

دومین کنگره قارچ‌ شناسی ایران

این کنگره توسط دانشگاه تهران و انجمن قارچ‌شناسی ایران برگزار شد

دومین کنگره قارچ‌ شناسی ایران از یک تا ۳ شهریور سال ۱۳۹۴ برگزار شد. این کنگره توسط دانشگاه تهران و انجمن قارچ‌شناسی ایران در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و به میزبانی آن در کرج برگزار شد.

هدف از این کنگره ارائه دستاوردهای جدید علمی درزمینه تنوع زیستی، فیلوژنی و تاکسونومی، تنوع ژنتیکی و ژنتیک جمعیت و زیست‌شناسی قارچ‌ها ارائه نتایج پژوهش‌های انجام‌شده درزمینه قارچ‌های بیمار گر (گیاهی، انسانی و حیوانی)، اندوفیت، همزیست، خوراکی، صنعتی و گلسنگ‌ها برگزاری کارگاه آموزشی تجزیه‌ و تحلیل ژنتیک جمعیت قارچ‌هاست.

در این کنگره که با حضور دانشجویان، استادان و پژوهشگران برگزار شد، 285 اثر از 59 دانشگاه، موسسه و مراکز پژوهشی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است. این کنگره تا سوم شهریور ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

همچنین می‌توانید جزئیات سومین کنگره قارچ شناسی ایران را نیز مطالعه نمایید.

رییس دومین کنگره قارچ‌ شناسی ایران در مراسم افتتاحیه با انتقاد شدید از مسئولان و آموزش عالی کشور بابت بی‌توجهی به این رشته، گفت: گویا برخی‌ها دوست ندارند قارچ شناسی در ایران روند رو به رشدی به خود بگیرد و از این موضوع نگران هستند.

جعفر ارشاد خاطرنشان کرد: متاسفانه نوع نگاه آموزش عالی کشور به قارچ شناسی مطلوب نیست و علاوه بر آن، پایان نامه‌هایی در این خصوص را نمی‌پذیرند بلکه سیستم آموزشی و تدریس این رشته را نیز با چالش جدی مواجه کرده‌اند.

ایشان در پایان با بیان این که حق رشته قارچ شناسی به درستی ادا نمی‌شود، اظهار کرد: امیدوارم با فراهم شدن ساز و کاری درست و اصولی شاهد برچیده شدن نگاه حاکم و رونق بیش از پیش رشته قارچ شناسی در ایران باشیم.

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا